Sökning: "mikael hedlund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden mikael hedlund.
1. Utvärdering av gränssnitt vid m-handel ur ett användarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna uppsats tar sin grund i användarupplevelsen inom mobil e-handel. Då elektronisk handel över mobila enheter ökat markant, i samklang med de smarta telefonernas framfart på mobilmarknaden, uppdagas nya möjligheter och utmaningar för e-handeln. LÄS MER
2. En kartläggning över inrapporterade avvikelser inom operationssjukvård mellan åren 2011-2015
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Globalt inom hälso- och sjukvården skadas årligen tusentals patienter, somliga med dödligt utfall. Majoriteten av dessa skador sker inom den perioperativa vården där operationssjuksköterskan har ett ansvar att minimera risken för att en vårdskada ska uppkomma. LÄS MER
3. Bäst före 2014 : En studie om matsvinn i livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Vårt syfte är att ge en djupare förståelse för det matsvinn som uppstår i livsmedelsbutiker genom att analysera och utreda servicelandskapets, personalens och kundens påverkan på matsvinn. Med koppling till detta syfte har vi valt följande forskningsfråga: På vilka sätt kan livsmedelsbutiker arbeta för att minimera sitt matsvinn med hänsyn till butikernas lönsamhet och kundnöjdhet? Metod Denna uppsats är en kvalitativ studie som haft sin början i ett empiriskt problem som vi ville skapa en djupare förståelse kring, vilket innebär att vår uppsats haft sin början i induktionen. LÄS MER
4. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER