Sökning: "miljövänliga varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden miljövänliga varumärken.
1. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER
2. Grön Fast Fashion? : En kvalitativ studie om hur millenniegenerationen uppfattar fast fashion-industrins omställning mot hållbara varumärken
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Kunder har blivit allt mer miljövänliga, vilket påverkar handeln. Fast fashion företag har tidigare enbart fokuserat på att tillfredsställa kunder med kläder som följer korta trender och har ett lågt pris. I takt med att kundernas kunskap har ökat kring hållbarhet, ställer kunderna också högre krav på fast fashion företag. LÄS MER
3. En alternativ image : Hur alternativa förpackningar utvecklar varumärkets image
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De globala miljöförändringarna kan inte längre förnekas, vilket skapat fler kritiska konsumenter, som ställer högre krav på företag att ta mer ansvar för sin produktion och förpackningar pekas ut som en stor miljöbov. Förpackningarnas fundamentala roll att skydda produkter under frakt har nu förändrats och förpackningar har gått till att vara återvunna, återanvändningsbara eller obefintliga. LÄS MER
4. Konsumentens gröna livsmedelskompass
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This study aimed to get a better understanding for how packaging design, brand and certifications guide Swedish consumers when choosing between different ecological food products. The study further investigated how brands could use packaging design and a certification strategy as a way to advertising the brand and the food as ecological. LÄS MER
5. Arbetet med miljövänliga förpackningar som resurs : En kvalitativ studie inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara lönsam är en förutsättning för företags långsiktiga överlevnad. Samtidigt blir det generellt sett allt hårdare konkurrens och antalet konkurrenter ökar ständigt. Företag behöver således hitta sätt för att kunna fortsätta vara konkurrenskraftiga på marknaden. LÄS MER