Sökning: "min roll i arbetslaget"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden min roll i arbetslaget.

  1. 1. När jag hänger in min uniform i garderoben slutar jag känna : En kvalitativ studie av hur poliser bearbetar problematiska emotionella upplevelser under interaktionen med andra människor i polisarbetet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Olausson; Lina Lundqvist; [2015]
    Nyckelord :Police officers; emotions; experiences; community; Poliser; emotioner; upplevelser; gemenskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utifrån ett socialpsykologiskt perspektiv undersöka hur poliser bearbetar problematiska emotionella upplevelser som uppstår i de sociala interaktioner de ingår i under en arbetsdag. Vidare är syftet att undersöka vad poliserna själva har en önskan om att uppnå när det gäller bearbetning av emotionell påfrestning. LÄS MER

  2. 2. När sitt bästa inte är bra nog : En essä om att stå mellan kollegor och chef på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Caroline Lundqvist Moberg; [2015]
    Nyckelord :Child security; Risks; Tacit knowledge; Professional role; Leadership; Preschool; Curriculum; Approach; Barnsäkerhet; Risker; Tyst kunskap; Arbetsroller; Ledarskap; Förskola; Läroplan; Förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med den här essän är att synliggöra svårigheter i förskolans värld. I förskolan är man omgiven av människor med olika bakgrunder, kunskaper och erfarenheter. Jag som pedagog, ska kunna förhålla mig professionellt till medarbetare, föräldrar och ledning. LÄS MER

  3. 3. Utagerande och explosiva elever i grundskolan : Skolpersonalens kunskaper och kompetens och förväntningat på specialpedagogen

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Marie Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Explosivitet; helhetssyn; kunskap; kompetens; specialpedagog;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på skolpersonalens uppfatt-ningar om hur problembeteenden bemöts bland yngre elever i skolans lågstadium. Mer preciserat vill jag också kartlägga specialpedagogens roll. LÄS MER

  4. 4. "Barn med särskilda rättigheter" enligt Reggio Emilia-filosofin

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lisa Åberg; [2014-04-03]
    Nyckelord :inkludering; kommunikation; barn med särskilda rättigheter; förskola;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med mitt arbete var att undersöka vad Reggio Emilia-filosofin säger om barn med särskilda rättigheter samt att få en bild av hur Reggio Emilia-filosofin tillämpas i pedagogernas respektive verksamheter. Teori: Studien grundade sig på frågeställningen om och hur Reggio Emilia som pedagogisk filosofi lämpar sig för barn med särskilda rättigheter. LÄS MER

  5. 5. Lärande samtal : En möjlig väg att utveckla specialpedagogiken?

    Magister-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Karin Wingård; [2013]
    Nyckelord :Specialpedagogik; speciallärarens roll; lärande samtal; sociokulturellt perspektiv; systemteori;

    Sammanfattning : I denna studie kan läsas om en skola där speciallärare och specialpedagog har lett lärande samtal med arbetslag som ett utvecklingsarbete.  Studien är ett nedslag i två av dessa samtal. LÄS MER