Sökning: "min vfu plan"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden min vfu plan.
1. "Jag tyckte i alla fall att eleverna var duktiga" : Teoribildning i lärarstudenters didaktiska reflektioner i ämnet svenska
Magister-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning Det här är en kvalitativ studie i syfte att undersöka hur vetenskapliga teorier synliggörs i lärarstudenters reflektioner över sin undervisning i ämnet svenska på lågstadiet. Materialet är insamlat i samband med lärarstudenters verksamhetsförlagda utbildning och består av intervjuer, observationer av undervisning och texter i form av pedagogiska planeringar. LÄS MER
2. "Jag tyckte i alla fall att eleverna var duktiga" : Teoribildning i lärarstudenters didaktiska reflektioner i ämnet svenska
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Sammanfattning Det här är en kvalitativ studie i syfte att undersöka hur vetenskapliga teorier synliggörs i lärarstudenters reflektioner över sin undervisning i ämnet svenska på lågstadiet. Materialet är insamlat i samband med lärarstudenters verksamhetsförlagda utbildning och består av intervjuer, observationer av undervisning och texter i form av pedagogiska planeringar. LÄS MER
3. Vägen till meningsfull skrivundervisning : Att främja elevers skrivutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Syftet med min undersökning var att finna hur man kan frambringa goda förutsättningar för elevers skrivutveckling, med utgångspunkt i ämnet svenska med fokus på skrivundervisningen. Undersökningens empiriska material är insamlad genom kvalitativa metoder och kan i viss mån ses som en aktionsforskning. LÄS MER
4. Hur ska man lyckas starta upp ett tematiskt arbete på gymnasienivå
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Tematiskt arbete skapar en helhetsbild for eleverna som inte den traditionella undervisningen gör, genom att man sammanbinder de olika funnena i skolan oeh arbetar med ett tema i taget. Om läraren dessutom låter eleverna arbeta med teman som ar väsentliga för deras liv och framtid bringar detta ett intresse och ett engagemang som inte alltid finns när lärare arbetar traditionellt. LÄS MER