Sökning: "mindre återförsäljare"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden mindre återförsäljare.

  1. 1. Informationsdelning inom B2B

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Christopher Göth Errington; Rasmus Strömblad; [2022]
    Nyckelord :Informationsdelning; dataintegration; B2B; standardisering; strukturering; data; återförsäljare; leverantör; e-detaljhandel; e-handel; produktinformation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Delning av produktinformation mellan leverantörer och återförsäljare i edetaljhandelsbranschen har länge varit en komplex process med många faktorer att ha i åtanke. Ineffektiv struktur på data, avsaknad av gemensam standard samt data som saknas är exempel på utmaningar som leverantörer och återförsäljare måste bemöta. LÄS MER

  2. 2. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Produktmatchning EfficientNet vs. ResNet : En jämförelse

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emil Malmgren; Elin Järdemar; [2021]
    Nyckelord :EfficientNet; ResNet; CNN; Convolutional Neural Network; image classification; product matching; price matching; object recognition.; EfficientNet; ResNet; CNN; Convolutional Neural Network; bildklassificering; produktmatchning; prismatchning; objektigenkänning.;

    Sammanfattning : E-handeln ökar stadigt och mellan åren 2010 och 2014 var det en ökning på antalet konsumenter som handlar online från 28,9% till 34,2%. Otillräcklig information kring en produkts pris tvingar köpare att leta bland flera olika återförsäljare efter det bästa priset. LÄS MER

  4. 4. Avsaltning utanför kommunalt verksamhetsområde för allmänt VA

    Master-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Klaudia Bujak; [2020]
    Nyckelord :Desalination; water law; Baltic Sea; drinking water; desalination technologies; Avsaltning; vattenjuridik; Östersjön; dricksvatten; avsaltningstekniker;

    Sammanfattning : Sverige har generellt god tillgång till vatten, dock varierar vattentillgången och vattenanvändningen inom olika områden runtom i landet och lokala vattenbrister kan förekomma. Vattenbristen drabbar i första hand befolkning med enskild vattenförsörjning som får dricksvatten från enskilda vattentäkter, vanligen grundvattenbrunnar. LÄS MER

  5. 5. Waterproof packing for urban outdoor : Development of two waterproof backpacks intended for daily bike commute, urban strolls and travel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anton Winnberg; [2019]
    Nyckelord :Product design; industrial design; waterproof; urban outdoor; backpack; commuting; Produktdesign; industriell design; vattentät; urban outdoor; ryggsäck; pendling;

    Sammanfattning : Everyday, lots of people use some sort of bag to carry their daily equipment around, whether it is between home and work or any typ of spare time activity. This report covers a Master Thesis project in Industrial Design Engineering at Luleå University of Technology. The thesis concerns the development of two waterproof backpacks. LÄS MER