Sökning: "mobil payments"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden mobil payments.
1. Kontaktlösa betalningar med smarta telefoner
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Företaget Hajenterprise vill göra en forskning inom kommunikation för att hantera kontaktlösa betalningar för att kunna ta betalt kontaktlöst med hjälp av mobilen. Idag används bankkort för att betala för de flesta saker. Nya betalningssätt har rört sig mot kontaktlösa köp med hjälp av smarta telefoner och NFC-teknologier. LÄS MER
2. Multi-sided payment platform using Blockchain and Open banking
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : There are various large competitors, dominating the digital payment market. These competitors acquire most of the customers, maintaining their dominant influence in the market by charging customers and merchant’s fees for mobile payments. LÄS MER
3. Konsumenters attityder till den mobila betaltjänsten Swish : Med hänsyn till de personliga- och funktionellaöverensstämmelserna hos tjänsten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Användandet av mobila betaltjänster har ökat drastiskt under de senaste åren. Där folk med hjälp utav en mobiltelefon kan hantera betalningar för produkter, tjänster och räkningar, detta genom att utnyttja trådlösheten och andra kommunikationsteknologier. LÄS MER
4. Unlocking Customer Segments Using Hardware Accessories
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This report aims to describe the process for the master thesis within product development done by the authors during the spring of 2017 at KTH and iZettle, Stockholm. iZettle is financial technology company founded in Stockholm in 2010. LÄS MER
5. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER