Sökning: "mobila användare"

Visar resultat 1 - 5 av 217 uppsatser innehållade orden mobila användare.

  1. 1. Den mobila musikstudion : En analys av ipadens påverkan på arbetsflöde och kreativitet

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Beatriz Andersen; [2024]
    Nyckelord :Musikproduktion; iPad; iOS; mobil; kreativitet;

    Sammanfattning : Rapporten undersöker hur iPaden och applikationen Logic Pro för iPad påverkar kreativiteten och arbetsflödet inom musikproduktion. Den nya applikationens gränssnitt möjliggör en mer direkt och taktil interaktion som skapar ökad flexibilitet och spontanitet för sina användare. LÄS MER

  2. 2. VISUELL PROGRAMMERING OCH SHADERPRESTANDA : En jämförelse mellan shaders gjorda i Unreal Material och HLSL

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :William Olsson; [2023]
    Nyckelord :Shaders; Unreal Material; Material Blueprint; Prestanda; HLSL; High-Level Shading Language;

    Sammanfattning : Inom spelutveckling vill utvecklare gärna använda sig av visuella effekter för sina spel och genom shaderprogram kan en mångfald av visuella effekter skapas. Det som hindrar spelutvecklare från att använda sig utav alla visuella effekter de vill ha med i spelet är prestandan. LÄS MER

  3. 3. Communication Interfaces for Mobile Battery Energy Storage Applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alessandro Bonetti; [2023]
    Nyckelord :BESS; DER; Smart Grid; IEC 61850; Communication Protocol; Flexible Grid; BESS; DER; Smarta nät; IEC 61850; Kommunikationsprotokoll; Flexibelt nät;

    Sammanfattning : In the midst of the green energy transition, the need for flexible grid solutions is growing. One of the most desired and suitable flexible solutions are Battery Energy Storage Systems (BESS), in both stationary and mobile applications. LÄS MER

  4. 4. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Ludvig Worge; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.; TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER

  5. 5. Adaption of User Interfaces for the Elderly on Mobile Touch Screen Devices

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amanda Baza; [2022]
    Nyckelord :User interface; User experience; Mobile application; Touch screen devices; Elderly; Användargränssnitt; Användarupplevelse; Mobilapplikation; Pekskärmsenheter; Äldre;

    Sammanfattning : The purpose of this work was to find what User Interface adjustments are most suitable for elderly users from the age of 60. The adjustments looked upon in this research were regarding three areas: navigation, progress bar and element design. Each area consisted of two characteristics that were compared against each other. LÄS MER