Sökning: "mobiltelefon spel"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mobiltelefon spel.

  1. 1. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonas Örnfelt; Daniel Arnesson; [2021]
    Nyckelord :Quality of Experience; QoE; Cloud Gaming; Cloud Gaming services; Mobile gaming; Upplevelsekvalitet; QoE; Molnbaserat spelande; Molnbaserade speltjänster; Mobilspel;

    Sammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER

  2. 2. De digitala verktygens funktion vid elevers skrivande inom svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Victoria Wallberg; [2020]
    Nyckelord :Skriva; svenskämnet; skola; digitala verktyg; mobiltelefon; dator;

    Sammanfattning : Statistik och forskning visar att internet och mobiltelefonens närvaro ökar allt mer i samhället och är idag en del av mångas vardag. I och med ökningen fattade Skolverket ett beslut 2016, som tillades i läroplanen 2018, om hur IT-användningen i skolan ska se ut, för att skolan ska kunna möta upp de krav som samhället ställer på barnens digitala kunskaper efter avslutad skolgång. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning av risker med Pokémon GO

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Veronika Thorsson Högfeldt; [2018]
    Nyckelord :Pokémon GO; pedestrians; risks; cellphone; Pokémon GO; fotgängare; risker; mobiltelefon;

    Sammanfattning : Pokémon GO is a popular but relatively new mobile game that came out in the summer of 2016. The idea of the game is to get the players to get outside and get about. It can be seen as positive with fresh air and exercise, but research shows that pedestrians using mobiles in traffic, for example, have a more risky behavior. LÄS MER

  4. 4. Pokemon Go : Har applikationen Pokemon Go fått barn att röra på sig mer på sin fritid?

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Frida Wallin; [2017]
    Nyckelord :pokemon go; stillasittande;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med den här studien är att undersöka om spelet Pokemon Go kan få elever att röra på sig mer på sin fritid och på så sätt minska stillasittandet där ofta mobil/tv-spel och tv-tittande ingår. Kan ett mobilspel motivera barnen till en aktivare fritid? Hur kan skolan ta hjälp av den nya tekniken för att motivera elever till mer rörelse i skolan? Hur många steg tar eleverna de dagar de inte letar efter Pokemons?  Hur många steg tar eleverna de dagar de letar efter Pokemons?                 Sitter de mindre framför datorn/tv och spelar nu än innan de började spela Pokemon GO? Metod För att besvara syftet användas främst en kvantitativ metod dels genom enkätundersökning och stegräknare men även kvalitativa intervjuer har genomförts. LÄS MER

  5. 5. Augmented Reality Games on the iPhone

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Amanda Rösler; [2009]
    Nyckelord :augmented reality; games; iphone; game programming; gaming;

    Sammanfattning : Augmented reality opens up a lot of possibilities for new types of games, where the real and the virtual world are mixed. Despite this, augmented reality games are still not very common, probably due to the fact that head-mounted displays (which are often used for augmented reality) are expensive. LÄS MER