Sökning: "mobiltelefonanvändning"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet mobiltelefonanvändning.
1. Hjälper eller stjälper mobiltelefoner och datorer vid lärande av kemi? En klassrumsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Datorer och mobiltelefonerna är idag allestädes närvarande i skolan och elever, lärare eller skolledning funderar sällan på hur detta påverkar lärandet. Den större delen av den tidigare forskningen visar att med ökad mobiltelefonanvändning kommer försämrade skolresultat. LÄS MER
2. Mobilanvändning och allmänt mående bland gymnasieelever
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka sambandet mellan hög mobiltelefonanvändning och allmänt mående bland gymnasieelever. Med stöd från två välgrundade teorier: självregleringsteorin och sociala inlärningsteorin, har studien presenterat intressanta korrelationer och samband kring mobilanvändning och allmänt mående. LÄS MER
3. “Mobiltelefonen har förstört hela min koncentrationsförmåga” : Fem studenters upplevelser av mobiltelefonanvändning på Malmö Universitet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This study investigates students' experiences of mobile phone usage at Malmö University. The purpose of this study is to investigate how students use their mobile phones and if the usage has an effect on their education. LÄS MER
4. En skola fri från mobiltelefoner - dröm eller mardröm? : Lärarnas reflektioner kring mobiltelefonförbud
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersökte hur högstadielärare uppfattar och följer rådande mobiltelefonförbud för elever. Fem intervjuer har genomförts där lärarna blev tillfrågade om hur ett mobiltelefonförbud samt krav på skolans digitalisering förhåller sig till och samexisterar med deras lärarpraxis. LÄS MER
5. Spelifierings effekt på studiemotivation och fokus med Focus Plant
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Spelifiering innebär implementation av spelelement i icke-spelmiljöer. Målet med spelifiering är i många fall att öka användarens motivation till att genomföra en aktivitet. LÄS MER