Sökning: "money is"
Visar resultat 1 - 5 av 3228 uppsatser innehållade orden money is.
1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER
2. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER
3. Antifeministiska uttryck på internet : En kvaltativ analys av Andrew Tates idéer om manlig underordning och maskulinitetsideal utifrån tre feministiska teorier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to make visible and analyze how male subordination is described and which ideals of masculinity are highlighted as worthy of aspiration in material from internet personality Andrew Tate. The material consists of interviews and podcasts that are available on the internet. LÄS MER
4. FRÅN HUS FÖR BILDNING TILL NÖJESPALATS : En studie av hur innebörder av kulturbegreppet (re)produceras i lokala medier i relation till etableringen av två kulturhus i norra Sverige
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: From a house for cultural formation to a pleasure palace A study of how the concepts of culture are being (re)produced in local media in relations to the establishment of two culture houses in northern Sweden By analysing the concept of culture, (re)produced in local media content about two culture houses in northern Sweden – Kulturens hus in Luleå and Sara kulturhus in Skellefteå – this study investigates and problematises the ongoing struggle for power in the different discourses on the significance of culture in society. A power struggle which the establishment of culture houses in northern Sweden is a publicly debated part of. LÄS MER
5. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER