Sökning: "monolingual standard"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden monolingual standard.
1. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER
2. “I never thought about those rules in all my languages” : A comparative study of teaching the English articles in the multilingual classroom from a monolingual or a multilingual approach
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This study is conducted to compare the effect of practicing a multilingual approach to a monolingual approach in teaching the English article system for students with multilingual backgrounds. Through a structured experiment in light of sociolinguistic and second language acquisition theories, two different discourses (complexes of signs and practices that organize social existence and social reproduction) structuring different legitimate languages are implemented in each respective approach. LÄS MER
3. Are you okey? : En essä om simultan flerspråkighet ur elevens och lärarens perspektiv på fritidshem och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Ämnet för denna vetenskapliga essän är simultan flerspråkighet, det vill säga individer som växer upp med två eller fler modersmål från födseln. Essän har sin utgångspunkt i en berättelse. Berättelsen gestaltar en svår situation från mitt arbete som fritidshemslärare där ett pedagogiskt dilemma uppstår. LÄS MER
4. Class Management, Teaching and Teacher-students Interactions in Crowded Classrooms : An observational analysis in an urban Catholic single gendered school
Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Barn; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : One of my concerns has been how children behave in a crowded classroom with few available opportunities to interact and rehearse the lesson with their peers and teacher. This research paper allows me to explore how teacher`s directives/ manners (verbal & non-verbal communication) during the English lesson, impact and fix children`s behaviours temporarily. LÄS MER