Sökning: "motivationer"
Visar resultat 6 - 10 av 132 uppsatser innehållade ordet motivationer.
6. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
7. Kan beröm från chefen öka polisens arbetsmotivation? : En kvalitativ studie med utgångspunkt ur polisens perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The police force has shown itself to be a workplace that often suffers from burnout syndrome. In turn, this leads to a reduced desire to work among the employees and it can even go as far as voluntary termination. LÄS MER
8. Twitch och tittares motivationer : Vilka motivationer Twitch användare har till att konsumera livesänt innehåll
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study is to research how users of the platform Twitch get affected by the consumption of the live produced content combined with interactive functions that the platform offers. Twitch offers the unique selling point compared to regular media where the consumers; the viewers have the possibility to interact with the livestreamer and get direct feedback as response as a viewer. LÄS MER
9. Local food networks - value creation and the role of the producer
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : The rise of interest in local food has given rise to many new forms of food supply chains, socalled Alternative food networks. One such network is the Facebook-based REKO, where consumers can purchase food products directly from the producers without intermediaries. This has also given rise to new forms of values regarding food. LÄS MER
10. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER