Sökning: "mottagarens uppfattning"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden mottagarens uppfattning.

  1. 1. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar klädföretags innehåll på Instagram kundengagemang?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isabella Granqvist; Gabriella Granqvist; [2022]
    Nyckelord :Instagram; kundengagemang; sociala medier; klädföretag; informativt innehåll; känslomässigt innehåll; visuellt innehåll;

    Sammanfattning : På sociala medier publiceras idag ett flertal olika typer av innehåll, vilket skapar olika känslor hos mottagaren och påverkar mottagarens handlingar. Detta kan visa sig genom kundengagemang i form av likes eller kommentarer vilket idag har visat sig ha en effekt på exempelvis kundnöjdhet och förtroende samt ger förståelse för hur konsumenter interagerar med produkter och varumärken. LÄS MER

  3. 3. Tillgänglighet i tillgänglighetsredogörelser : Att applicera universell design och klarspråksprinciper på fackspråkliga myndighetstexter som vill förstås.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rebecka Segelström; [2022]
    Nyckelord :tillgänglighetsredogörelse tillgänglighet klarspråk textdesign;

    Sammanfattning : Abstract This study investigates how recipients' understanding and perception of a technical language text is affected by the application of principles and theories connected to plain language, metatext and paratext. My theory is that increased accessibility can be created through use of the above and that we can improve legibility, readability and probably also reading value. LÄS MER

  4. 4. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation och information om läkemedel i farmaceutens arbete – betydelsen av aktivt lyssnande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Dorota Danilkiewicz; [2022]
    Nyckelord :Counseling; patient communication; patient counseling; patient education; patient consult; pharmacists; active listening; counselor; micro-skill.;

    Sammanfattning : Farmaceuter är den yrkesgrupp med bäst insyn i alla läkemedel en patient tar i öppenvården. En bra kommunikation är oftast avgörande för en bra behandling och kan bidra till att förebygga biverkningar av medicinering och påverka individuella och samhällsenliga beslut som förbättrar hälsan. LÄS MER