Sökning: "mottagares upplevelser"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mottagares upplevelser.

  1. 1. Att leva med ett organ från en avliden donator -  en humanbecoming

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Andersson; Maria Cramér; [2018]
    Nyckelord :Deceased donor; experience; humanbecoming; transplant recipients; Avliden donator; mänsklig tillblivelse; transplantationsmottagare; upplevelse;

    Sammanfattning : I takt med att behovet av organ ökar utförs det fler organtransplantationer varje år. För att kunna få ett nytt organ innebär det för många att någon annan avlider under de omständigheterna så att organen kan doneras, och framförallt att viljan att donera sina organ finns från den avlidne eller dess anhöriga. LÄS MER

  2. 2. Enkelt och tydligt eller svårt och ologiskt på trafikbolags webbplatser? : En språkvetenskaplig studie om användarvänlighet och begriplighet utifrån mottagares upplevelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sara Dalsman; [2018]
    Nyckelord :användarvänlighet; begriplighet; mottagaranpassning; myndigheters kommunikation; myndighetstext; digital kommunikation; kommunikation på webben; multimodalitet; vidgade texter; klarspråk; läsbarhet; multisekventiell struktur; attityd; mottagares upplevelser; kommunikationssituation; kollektivtrafik; trafikbolag; mottagargrupp;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöks tre trafikbolags webbplatser utifrån en utvald mottagargrupps upplevelser. Mottagargruppen utgörs av studerande på universitet eller högskola och undersökningarna genomfördes med hjälp av att personer ur denna mottagargrupp agerade informanter. LÄS MER

  3. 3. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; Elin Olsson; Elin Malveholm; [2010]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkesförmedling; berättelser; storytelling; kommersiell yrkessåpa; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER