Sökning: "mottagarstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet mottagarstudie.

  1. 1. Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wilhelm Golinski; Matilda Wåger; [2015-08-13]
    Nyckelord :sociala medier; reklam; kommersiella budskap; offentlighetsteorier; privat sfär; offentlig sfär; cultural studies; uses and gratifications;

    Sammanfattning : Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG) Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 2. Underhållande stereotyp eller överdriven parodi? : En mottagarstudie om Umeå Energis reklamfilmskoncept Dolf och Järven

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Karin Lundström; [2015]
    Nyckelord :Umeå Energi; northern Sweden; locals; stereotypes; identity; storytelling.; Umeå Energi; Norrland; norrlänning; stereotyper; identitet; storytelling.;

    Sammanfattning : Media affects our views of the world and plays a large part in creation and dissemination of social representations. Through media’s increasing importance, people and organizations need to work harder to stand out among the large amounts of brands that exists today. LÄS MER

  3. 3. How Pink will make you think : En kvalitativ mottagarstudie av Rosa Bandet-kampanjen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jesper Törnlund; Tobias Bokström; [2015]
    Nyckelord :Rosa Bandet; Stuart Hall; kampanj; inkodning; avkodning;

    Sammanfattning : Syfte Denna studie syftar till att undersöka privatpersoners uppfattningar om Rosa Bandet-kampanjen. Den underliggande teorin i studien är Stuart Halls encoding/decoding-modell. De metoder som använts för undersökningen är fokusgrupper kombinerat med en kampanjanalys med utgångspunkt i Lars Palms synsätt om budskapsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Daniél Mörtsell; Petter Nyberg; [2013-09-24]
    Nyckelord :Mobil kommunikation; applikationer; mottagarstudie; uses and gratifications; valuePexpectancy theory; diffusion of innovations; faktorer; prokrastinatör;

    Sammanfattning : Titel: Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor Författare: Daniél Mörtsell & Petter Nyberg Uppdragsgivare: Start Communication Kurs: MK 1500 Termin: VT13 Handledare: Marie Grusell Antal7ord:716 4457 Syfte: Att undersöka kommunikation i mobila enheter med fokus på applikationer Metod: Kvalitativ textanalys, kvalitativa intervjuer och observation Material: Rapporter och avhandlingar på området samt transkriberade intervjuer Huvudresultat: Att användaren formar användandet av applikationer efter egna förutsättningar och behov. Användaren/mottagaren agerar olika beroende på syfte med användandet och situation. LÄS MER

  5. 5. Hur når vi ungdomarna? – En mottagarstudie på uppdrag av självhjälpshuset Solkatten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :David Berg; [2013-09-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Hur når vi ungdomarna? – En mottagarstudie på uppdrag av självhjälpshuset Solkatten Författare: David Berg Handledare: Jan Strid Uppdragsgivare: Agneta Lyrhagen, självhjälpshuset Solkatten. Kurs: MK1500, examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Göteborgs Universitet (JMG). LÄS MER