Sökning: "multi-sensory brand experience"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden multi-sensory brand experience.
1. Att ha sinne för mikroföretag : En kvalitativ studie om användningen av sinnesmarknadsföring i mikroföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Vetskapen om att människans fem sinnen, syn, ljud, känsel, lukt och smak, kan påverkas genom att stimuleras på olika sätt har tagits i beaktning vid utformningen av marknadsföringsverktyget kallat sinnesmarknadsföring. Sinnesmarknadsföring beskrivs som ett framväxande paradigm inom marknadsföringsområdet. LÄS MER
2. Sinnesmarknadsföring : En studie om hur IKEA tillämpar sinnesstimuli i sin framställning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur IKEA praktiskt använder sinnesstimuli för att påverka konsumenternas köpbeteenden och redogöra vilka utmaningar företag kan stå inför vid applicering av sinnesmarknadsföring. Metod Uppsatsen har en kvalitativ forskningsstrategi och ett induktivt angreppssätt. LÄS MER
3. Sinnens betydelse på tjänstelandskapet och dess effekter på besökarna : En studie om Yasuragi Hasseludden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie var att få en djupare insikt av sinnesmarknadsföring inom spabranschen genom: ● Att tolka sinnenas betydelse i tjänstelandskapet. ● Att undersöka effekterna sinnesmarknadsföringen har på besökarna. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen. Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER
5. A Multi-Sensory Brand-Experience : Sensorial interplay and its impact on consumers' touch behaviour
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore to what extent different styling elements can be used within a retail store and how sensorial cues can affect customers buying behaviour by creating a multi-sensory brand-experience. Further, this project aims at contributing to the development of new knowledge regarding a multi-sensory brand-experience through the performance of an experiment. LÄS MER