Sökning: "multikanalförsäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet multikanalförsäljning.

  1. 1. Multikanalförsäljning: fysisk försäljningskanal och e-handelskanal : En fröjd eller totalt missnöjd?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Lekeborn; Måns Lindqvist; [2018]
    Nyckelord :Multichannel customer management MCM ; Multichannel retailing; Customer satisfaction; Customer loyalty; Generation Y; Apparel industry; Multichannel customer management MCM ; Multikanalförsäljning; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Generation Y; Klädbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund I takt med en ökad digitalisering sker handel idag inte endast i fysiska butiker. Fler och fler klädföretag använder idag e-handel som försäljningskanal för att sälja sina produkter, samtidigt som efterfrågan från konsumenter är i ständig förändring. LÄS MER

  2. 2. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Klara Li Wirén; Berola Shahine; [2018]
    Nyckelord :Consumere; ecommerce; consumer behavior; multi-channel marketing; trust; Consumere; näthandel; konsumentbeteende; multikanalförsäljning; förtroende;

    Sammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER

  3. 3. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Åstrand; Julia Elgh-Lewén; [2017]
    Nyckelord :Fysisk försäljningskanal; Gigital försäljningskanal; Multikanalförsäljning; Varumärkesbyggande; Integration.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER

  4. 4. Optimizing Shopping Centres – A Case Study of Farsta Centrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Simon Reppling; Tobias Tillander; [2016]
    Nyckelord :Shopping centres; multi-channel retailing; digital shopping; Farsta Centrum; internet; shopping centre management; Köpcentrum; multikanalförsäljning; digital handel; Farsta Centrum; näthandel; köpcentrumförvaltning;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the possibilities for Farsta Centrum so they can increase their visitor count to avoid losing customers in favor of online shopping. It is investigated through several hypotheses that were formed. To accomplish this, a case study which consists of two parts has been completed. LÄS MER

  5. 5. SVENSKA MODEFÖRETAGS RESONEMANG GÄLLANDE FÖRSÄLJNINGSKANALER I ETT MULTIKANALSAMHÄLLE

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Fägerhag; Johanna Kronqvist; Malin Rödholm; [2016]
    Nyckelord :Försäljningskanaler; multikanalförsäljning; relationsmarknadsföring; köpupplevelse; modeföretag.;

    Sammanfattning : Många företag på Sveriges modemarknad idag erbjuder en variation av försäljningskanaler. Detta har inneburit att kunder blivit bortskämda med att kunna shoppa var, när och hur de vill, vilket i sin tur lett till att förväntningar på företag blivit högre. LÄS MER