Sökning: "mun-till-mun kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mun-till-mun kommunikation.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Sociala Medier – Utifrån ett marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Leonard Pauve; [2019]
    Nyckelord :Sociala Medier SM ; Facebook; Användare; User Generated Content UGC ; Disruptiva teknologier; Twitter; Kommunikation; Dialog; Servicescape; Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och klarlägga SM ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta görs genom att redogöra för dess karaktär samt studera möjligheter och svårigheter som kretsar kring fenomenet. Metoden som använts är kvalitativ och studien bygger på samlad empiri från fem intervjuer. LÄS MER

  3. 3. WOM awareness : A quantitative analysis of word of mouth marketing’s effects on the use of social network services

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Anton Warnhag; [2015]
    Nyckelord :social media network services advertising avoidance privacy;

    Sammanfattning : Marketing has become obsessed with word of mouth. Though long known to be important for consumer decisions, social media has put it into overdrive, providing the infrastructure to launch big campaigns that nonetheless enters people’s consciousness on a very personal level thanks to messages being passed along by friends. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av organisationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emma Nordström; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; strategier; möjligheter; risker; mun-till-mun kommunikation; viral marknadsföring; Facebook; Twitter; Instagram; vägledning;

    Sammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER

  5. 5. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Karin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER