Sökning: "muntliga färdigheter i engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden muntliga färdigheter i engelska.

  1. 1. Engelska som ett tredje språk : Hur upplever grundskolelärare i engelska att arbeta med tvåspråkiga elever?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Gillian Crosbie; [2022]
    Nyckelord :tvåspråkiga elever; grundskola; engelska; tredje språkinlärning;

    Sammanfattning : Mer än en fjärdedel grundskolelever i Sverige har en utländsk bakgrund och kan anses att ha kunskaper i ett språk annat än svenska. Skolan har ett uppdrag att ge en likvärdig utbildning till alla elever och därför måste eventuella inverkan av elevernas olika språkliga färdigheter på deras lärande utredas. LÄS MER

  2. 2. Självbedömning av muntliga färdigheter i engelska årskurs F-2

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Karin Andersson; [2018-08-13]
    Nyckelord :Självbedömning; europeiska språkportfolion; muntliga färdigheter i engelska;

    Sammanfattning : De muntliga färdigheterna i världsspråket engelska ses i dagens samhälle som något betydelsefullt att lära sig. I skolan är engelska ett obligatoriskt ämne och genom att synliggöra elevens lärande ges eleverna en möjlighet att se vad de kan och vad de behöver öva vidare på. LÄS MER

  3. 3. Kommunikativ språkinlärning i engelskundervisningen : En studie om hur elevers språkutveckling stimuleras i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Hashin Ali; [2017]
    Nyckelord :Interaktioner; språkbyte; andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera och observera de kommunikativa metoder som lärare använder för att stimulera elevers muntliga färdigheter och språkinlärning i det engelska klassrummet, hos årskurs 4-6. Denna studie kompletterades även med observation- och intervjustudier. LÄS MER

  4. 4. Engelskans plats i den svenska gymnasieskolan : En studie som granskar utvecklingen för engelska i läroplaner för gymnasieskolan, bedömningen av muntliga färdigheter och muntliga nationella prov i engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sofia Söderström; [2015]
    Nyckelord :Kommunikativ kompetens; Styrdokument; Nationella kursprov; Språkdidaktik; Muntliga färdigheter; Betygskriterier; Kunskapskrav.;

    Sammanfattning : The Swedish school system has recently been going through some larger changes, but bigger reforms already started being made in the beginning of the 1990s when the normative grading scale was replaced by a criteria-based scale. This essay discusses and analyses the transformation of upper secondary education in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Hur engelsklärare på gymnasiet utvecklar elevens muntliga färdigheter genom inkludering

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Astrid Anna Johanna Lennartsson; [2014]
    Nyckelord :inkludering; integrering; elever i behov av särskilt stöd; en skola för alla; muntlig färdighet; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att granska hur engelsklärare på gymnasiet definierar inkludering samt hur pedagoger bidrar till en utveckling av elevens muntliga färdigheter genom inkludering. Undersökningens frågeställningar sökte belysa hur engelsklärare på gymnasiet konkret arbetar med inkludering gällande muntliga färdigheter och vilka faktorer som främst bidrar till en utveckling av dessa. LÄS MER