Sökning: "museum marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden museum marknadsföring.
1. Hembygdsföreningar och deras utmaningar inom besöksnäringen : En jämförande studie om hembygdsföreningar i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har hembygdsföreningar studerats utifrån deras roll inom besöksnäringen. Mer specifikt har två hembygdsföreningar i Värmland jämförts med varandra. Detta för att kunna se vilka utmaningar som finns, samt på vilka sätt historia förmedlas för att locka besökare. LÄS MER
2. Butiksverksamhet i en kulturell kontext: En studie av museibutikens multipla identiteter
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During the last decades, museums have become increasingly dependent on commercial activities to support their main activity. As a result, the museum shop has gained importance. The museum shop is a commercial business in a cultural environment, implying a need to maintain different and often conflicting identities. LÄS MER
3. Pop-up-bibliotek : På gränsen mellan uppsökande verksamhet och PR
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This master’s thesis in Library and Information Science examines the phenomenon ”pop up library” and how public libraries are working with projects within this area. The method to collecting data is qualitative interviews with represents from five libraries in Sweden. LÄS MER
4. Marknadsföring och upplevelser av ett internationellt museum : ABBA-muséet
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
5. The Mundaneum Imaginaries : A Media-Archaeological Study of the "Paper Google"
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : In this two year master’s thesis, using concepts borrowed from media archaeology, I examine the construction, content and function of the alternative historical narrative that is mediated through the partnership between Google and Belgian museum and archives centre the Mundaneum. This alternative narrative presents Belgian bibliographers Paul Otlet and Henri La Fontaine as having prefigured the Internet and as having created an analogue “paper Google. LÄS MER