Sökning: "music recommendation"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden music recommendation.

  1. 1. Andra lyssnar även på... : En kvalitativ studie om användarupplevelsen av Spotifys rekommendationssystem.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Camilla Fabricio de Barros; Julia Kinnvall; Willmer Pousette Lilja; [2023]
    Nyckelord :Rekommendationssystem; Spotify; användarupplevelse;

    Sammanfattning : The overload of content in digital services demands a way to filter the content for each individual user. The solution to this problem has come to be recommendation systems, which creates recommendations after the behavior patterns and preferences of each user. LÄS MER

  2. 2. The TikTok effect: How TikTok is shaping the way we consume music

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Greta Ranff; Loui Degener; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; music consumption; social media; TikTok; recommendation algorithms; marketing platforms; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitalization has in recent years transformed the music industry and how people consume music. Simultaneously, the social media app TikTok has emerged as a major player in marketing, using its unique algorithmic structure and user-generated content to become a powerful marketing tool for musicians and record labels alike. LÄS MER

  3. 3. Generating personalized music playlists based on desired mood and individual listening data

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Jennifer Svensson; [2023]
    Nyckelord :music recommendation; context-based music listening; mood regulation; affect regulation; Spotify Audio Features; music-mood classification; context-aware music recommendation;

    Sammanfattning : Music listening is considered one of the most ubiquitous activities in everyday life, and one of the main reasons why people listen is to affect and regulate their mood. The vast availability and unlimited access of music has made it difficult to find relevant music that fits both the context and the preferences of the music listener. LÄS MER

  4. 4. Streamingtjänster och plattformsbevakning : En studie om musiklivets nya portvakt i en tid av streamad musik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Philip Grunditz; [2023]
    Nyckelord :gatekeeping; streaming; music curation; algorithms; playlists; digital platforms;

    Sammanfattning : This paper examines how streaming services, with a particular focus on Spotify, have influenced music consumption through the implementation of algorithmically and humanly curated playlists and recommendation features. By placing the role of streaming services in a historical context, this paper explores streaming services as an extension of previous gatekeeping functions in the music industry. LÄS MER

  5. 5. Unga vuxnas upplevelser av algoritmbaserade spellistor på Spotify : Hur upplever unga vuxna algoritmbaserade förslag inom Radiofunktionen på musikstreamingtjänsten Spotify?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Petter Jansson; Edvin Ullberg; [2022]
    Nyckelord :Algorithmic Playlists; Spotify Radio; Recommendation System; Personalization; Persuasive Design; Algoritmbaserade Spellistor; Spotify Radio; Rekommendationssystem; Personalisering; Övertygande Design;

    Sammanfattning : Sättet människor konsumerar musik har förändrats genom historien och i samband med digitaliseringen har nya möjligheter att lyssna på musik uppstått. I samband med denna övergång har även fler algoritmbaserade tillvägagångssätt för musiklyssnande uppkommit. LÄS MER