Sökning: "musikdistribution"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet musikdistribution.
1. Det förändrade musiklandskapet – Sveriges Radio P3s public service-ansvar i förhållande till en medieteknisk förändring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien behandlar digitaliseringens påverkan på musiklandskapet i Sverige. Syftet med studienär att förstå om och hur musikdistributionen i ett förändrat musiklandskap, Spotifys spellistekulturoch spellistan Hits idag påverkar P3s musikval. LÄS MER
2. MAKE IT INDIE : Att producera och släppa musik på egen hand
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik- och medieproduktionSammanfattning : This independent study has the intention of bringing forward increased knowledge about methods that may be used by an artist, music producer or songwriter in order to reach out with their own music independently without a record company being involved. Through artistic research, four musical pieces have been produced of which two consequently were released on different digital music streaming platforms. LÄS MER
3. Musikdistribution för oetablerade musikproducenter och artister. : En kvalitativ studie om musikpublicering inom streamingkulturen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Internet och de moderna digitala plattformarna har inneburit stora förändringar för musikbranschen. Det fysiska albumet säljer allt mindre samtidigt som den digitala distributionen bryter ny mark och visar upp sin potential för omvärlden. LÄS MER
4. Live-streaming as a marketing channel in the Swedish music industry
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : The music business is one of the industries most affected by digitalization of content and distribution channels. As industry revenue shifted from principally physical to digital channels in 2015, while being the business with the largest presence and most popular accounts in virtually all social media platforms - the current state of the music industry is change. LÄS MER
5. Musikbranschen underifrån : En kvalitativ studie om hur oetablerade artister upplever sin omvärld
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Under 2000-talet har nya tekniska innovationer både förändrat hur musik spelas in, distribueras och konsumeras. Därmed har nya möjligheter skapats för Sveriges oetablerade artister, samtidigt som utbudet blivit större och svårare att tränga igenom. LÄS MER