Sökning: "mutual learning"
Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade orden mutual learning.
1. Språkutveckling hos flerspråkiga barn : En kvalitativ studie om pedagogers metoder och tillvägagångssätt, och deras roll i arbetet med flerspråkiga barns språkutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : This study is about language development in multilingual children. The purpose of this qualitative study is to highlight how the pedagogues in the preschool describe how they support and challenge the children in their language development. The method used is semi-structured interviews. LÄS MER
2. Gemenskap, frivillighet, öppenhet : Att göra rum för meningsfullt delande av erfarenheter och intressen i en konstnärlig lärmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie diskuterar och problematiserar kring hur deltagare i en konstnärlig kurs involverar och delar med sig av personliga erfarenheter och intressen. Studien intresserar sig särskilt för olika sätt som kursdeltagare delar med sig på och vilka förhållanden och förutsättningar som upplevs påverka möjligheterna till detta. LÄS MER
3. Mutual Enhancement of Environment Recognition and Semantic Segmentation in Indoor Environment
Master-uppsats,Sammanfattning : Background:The dynamic field of computer vision and artificial intelligence has continually evolved, pushing the boundaries in areas like semantic segmentation andenvironmental recognition, pivotal for indoor scene analysis. This research investigates the integration of these two technologies, examining their synergy and implicayions for enhancing indoor scene understanding. LÄS MER
4. Digital skills challenges and opportunities for digitally under-resourced primary schools in Zambia: an exploratory study.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The purpose of the research was to propose a design of a digital learning platform that creates opportunities for digital learning in digitally underresourced primary schools in Zambia. Theory: Activity theory anchored on five principles of activity systems, inclusivity, historicity, use of contradictions, and mutual changes encompassed the theoretical framework for this thesis. LÄS MER
5. Understanding the Robustnessof Self Supervised Representations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : This work investigates the robustness of learned representations of self-supervised learn-ing approaches, focusing on distribution shifts in computer vision. Joint embedding architecture and method-based self-supervised learning approaches have shown advancesin learning representations in a label-free manner and efficient knowledge transfer towardreducing human annotation needs. LÄS MER