Sökning: "nå en ny målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden nå en ny målgrupp.

  1. 1. ”I want to find my faith again” : En kvalitativ studie om tillgänglighet och spiritualitet på vandrings- och pilgrimsleder. 

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Tove Johansson; [2023]
    Nyckelord :Graphic design; pilgrims hiking; visual communication; accessibility; spirituality; Grafisk design; pilgrimsvandring; visuell kommunikation; tillgänglighet; spiritualitet;

    Sammanfattning : Vandrings- och pilgrimsleder är en del av turismnäringen som många människor söker sig till i syfte att nå en spirituell upplevelse eller en närmare kontakt med sig själv och naturen. För att flera människor ska få till sig budskapet att vandra dessa leder, och därmed får ta del av de positiva fördelar som upplevs, krävs det att leden är tillgänglighetsanpassad på flera sätt. LÄS MER

  2. 2. En användarvänlig vårdapplikation : En studie i hur man kan utforma ett användarvänligt gränssnitt till äldre användare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Martin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Användbarhet; gränssnitt; mHealth; vård; navigation; UX-design;

    Sammanfattning : Det här arbetet handlar om hur man kan utveckla ett digitalt gränssnitt i en vårdapplikation till Region Sörmland, med utgångspunkt från en befintlig vårdapplikation som används av Region Örebro län. Meningen är att designa om gränssnittet så att det är anpassat efter en äldre målgrupp mellan 65–75 år. LÄS MER

  3. 3. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellinore Johansson; Adrian Svensson; [2023]
    Nyckelord :Öl; grafisk design; etikettdesign; förpackningsdesign; etikett; öletikett; design.;

    Sammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER

  4. 4. Laddinfrastruktur inom gemensamhetsanläggningar : Beslut i strid mot anläggningens ändamål

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Daniel Andersson; Axel Troeng; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The electrification of the transport sector is dependent on the establishment of new charging infrastructure for electric vehicles. In order to achieve Sweden’s environmental goals, the government has commissioned Lantmäteriet to chart the obstacles of establishing charging infrastructure within joint facilities. LÄS MER

  5. 5. "Men se här—det här har funnits förut" : Ett regionarkivs arbete med utåtriktad verksamhet under Coronapandemin och rollen digitala verktyg spelat för verksamheten

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Martin Blick; [2022]
    Nyckelord :arkiv; regionarkiv; utåtriktad verksamhet; digitala verktyg; coronapandemin; coronaanpassning;

    Sammanfattning : Utifrån syftet att undersöka hur utåtriktad verksamhet genomförts under Coronapandemin vid ett av Sveriges regionarkiv samt vilken roll digitala verktyg haft under perioden har denna undersökning utgått från följande frågeställningar: Hur upplever arkivarierna att den utåtriktade verksamheten förändrats under de restriktioner som varit rådande under coronapandemin? Vilka arbetsprocesser har sett en ökad användning av digitala verktyg för att genomföras under pandemin? För att besvara undersökningens frågor genomfördes en semi-strukturerad intervju med två verksamma arkivarier vid ett regionarkiv. Deras svar har sedan analyserats utifrån Karin Åström Ikos uppdelning av utåtriktad verksamhet som bestående av tillhandahållande, tillgängliggörande, synliggörande samt levandegörande för att nå fram till vilka aspekter av den utåtriktade verksamheten som förändrats under pandemin. LÄS MER