Sökning: "nackdelar och fördelar kvalitativ intervju"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden nackdelar och fördelar kvalitativ intervju.
1. Förskollärares arbetssätt för att möjliggöra god anknytning under enskild- och gruppintroduktion : En kvalitativ intervjustudie ur ett förskollärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : VFU-perioderna påvisade att introduktionen var en viktig del i förskolans verksamhet för både barn och vårdnadshavare. Vi ville forska mera inom detta område.Studiens bakgrund tar upp anknytningsfaktorers betydelse inom introduktion av de yngsta barnen och deras vårdnadshavare. LÄS MER
2. Lärares erfarenheter av Att skriva sig till läsning : en kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Digitaliseringens utveckling har lett till att nya metoder och arbetssätt har implementerats i skolans verksamhet. Trots att tekniken medför nya arbetssätt bör lärarna kritiskt granska och ta välgrundade beslut innan de applicerar dessa i verksamheten. LÄS MER
3. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER
4. Distriktssköterskans upplevelse av digitalt informationsutbyte inför patientens utskrivning från slutenvård genom IT-stödet Mina planer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Brister i informationsöverföring i vårdens övergångar utgör en stor risk. När en patient skrivs ut från slutenvården i Region Skåne för vidare vård i hemmet sker informationsutbytet via IT-stödet Mina planer. LÄS MER
5. Lärares ledarskap : En kvalitativ studie om lärares ledarskap i relation till etablerade ledarskapsstilar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och bidra med ökad kunskap om lärares ledarskapsstilargenom att jämföra med etablerade ledarskapsstilar.För att besvara syfte togs tre frågeställningarfram: Vad är lärares erfarenheter av ledarskap?Vilka ledarskapsstilar framkommer i intervjuer med lärare?Vilka fördelar och nackdelar med olika ledarskapsstilar framkommer i intervju med lärare?För att besvara syfte och frågeställningar användes en kvalitativ metod. LÄS MER