Sökning: "need satisfaction"

Visar resultat 1 - 5 av 791 uppsatser innehållade orden need satisfaction.

  1. 1. Sambandet mellan identitetsstatus och romantisk anknytning hos unga vuxna

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jonas Sohl; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Unga vuxnas psykiska ohälsa ökar samtidigt som deras känsla av sammanhang minskar i Sverige. Utöver förbättrade socioekonomiska förutsättningar, behövs fördjupade kunskaper om målgruppens psykologi och relationella fungerande för att samhället ska kunna erbjuda bättre stöd och behandling för denna målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Designing a reactive feedback feature for end-users in web-based media software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jessica Dellmar; [2024]
    Nyckelord :User Feedback; End-user involvement; Usability; Design Thinking; User Experience;

    Sammanfattning : Customer feedback is essential for improving a company's products or services and increasing customer satisfaction. Despite its value, user involvement faces many challenges, such as low user motivation and feedback with missing context information. LÄS MER

  3. 3. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Vilma Brommels; Josephine Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Schein s Career Anchors Theory; Social Role Theory; Ethics of Care.; Scheins Karriärankarteori; Rollteori; Social identifieringsteori; Omsorgsetik;

    Sammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER

  4. 4. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  5. 5. Jag skriver för att minnas dig... : En tematisk analys av berättelser om anhörigskap vid demenssjukdom

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Li Persdotter; [2024]
    Nyckelord :Adult child; Dementia; Experience; Informal caregiver; Narratives; Relations; Thematic analysis;

    Sammanfattning : In Sweden as well as internationally, the demographic development is moving towards an increasingly older population. At the same time the risk for dementia increases with age. This implies a future increased need for care and support for the elderly and for those diagnosed with dementia. LÄS MER