Sökning: "niklas jonsson"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden niklas jonsson.

  1. 11. Det sägs att frukost är viktigt : En studie om sambanden mellan högstadieelevers attityder till frukost, frukostvanor och skolprestationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Niklas Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Frukost; attityder; skolprestationer;

    Sammanfattning : I denna undersökning var syftet att undersöka om det fanns samband mellan grundskoleelevers attityder till frukost som måltid och deras frukostvanor samt även undersöka sambanden mellan frukostvanor och självrapporterade skolprestationer. Den metod som användes för att finna svaret på studiens syfte var kvantitativ i form av utlämnadet av enkäter. LÄS MER

  2. 12. Ett kandidatexamensarbete inom lättviktskonstruktioner .

    Kandidat-uppsats, KTH/Farkost och flyg; KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Materialvetenskap

    Författare :Emma Fredriksson; Paul Waldenström; Robert Ekman; Viktor Krödel Jonsson; Johan Berglund; Hampus Larsson; Simon Westerlund; Christoffer Von Beetzen; Marcus Jans Bertilsson; Erik Nordgren; Thomas Andersson; Niklas Svenningsson; Robin Back; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to recent legal enactments regarding carbon dioxide emissions, the car industry is facing higher demands. An effective way of reducing these emissions is to minimize the weight of the vehicle. LÄS MER

  3. 13. Bollspel, för vem? : En studie om elevers fysiska intensitet under bollspel i idrott och hälsa undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Niklas Jonsson; Thomas Florin; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att se om en undervisning uppbyggd av bollekar kunde öka den fysiska intensiteten hos elever under idrott och hälsa lektionerna i jämförelse med en traditionell bollsportsundervisning. Fokusen i denna potentiella förändring låg på hur elever utan en föreningsidrottsligbakgrund inom bollsport påverkades. LÄS MER

  4. 14. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  5. 15. Brand building activities in Small Service Firms: A Qualitative Study on Swedish Real Estate Firms

    Master-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Gustav Hägg; Niklas Jonsson; [2010]
    Nyckelord :Branding;

    Sammanfattning : Brand building is a highly researched phenomenon when it comes to large enterprises in product oriented industries. However, when it comes to small firms and especially the service industry branding is a relatively new topic. This article explores the field of small service firms and their efforts in building their brand. LÄS MER