Sökning: "non-financial reward"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden non-financial reward.
1. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER
2. The influence of favouritism as non financial incentives on employee performance
Magister-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : ABSTRACT In the business sector, favouritism is a frequent and typically disapproved behaviour. However, when used as a reward for excellent employee performance, favouritism can incentivize increased employee productivity and performance. LÄS MER
3. BELÖNINGSSYSTEMSPÅVERKAN PÅMEDARBETARESMOTIVATION OCHARBETSPRESTATION : En kvalitativ studie ombelöningssystems påverkan påmedarbetares motivation ocharbetsprestation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats har studerat belöningssystem som används inom organisationer med olika syften där bland annat att motivera medarbetare genom både finansiella och icke-finansiella belöningar hör till. Bakgrunden till studien grundar sig på att företag genom att använda belöningssystem kan öka motivationen och arbetsprestationen hos medarbetarna. LÄS MER
4. Medarbetarskap inom dagligvaruhandel : Hur icke-finansiella belöningar kan inverka på medarbetarskapet
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Idag finns det en stor konkurrens mellan butiker inom dagligvaruhandel, varav ledningen är i ett stort behov av sin arbetskraft. Medarbetarskap är ett begrepp som belyser medarbetarnas engagemang och ansvarstagande på arbetsplatsen. LÄS MER
5. Do we have a deal? : En kvalitativ studie om mäklarorganisationers belöningssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur processen ser ut då organisationer rekonstruerar sina belöningssystem. Metod: Studien har utgått från en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. Studien är baserad på fyra semistrukturerade intervjuer med franchisetagare för mäklarorganisationer i Gävle. LÄS MER