Sökning: "ny mediekonsumtion"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ny mediekonsumtion.

  1. 1. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marcus Andersson; Hanna Lindgren; Oscar Wenning; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; mediebolag; marknadskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17   Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER

  2. 2. Friluftsliv i ett förändrat kommunikationslandskap : En kvalitativ undersökning kring hur ny mediekonsumtion påverkar Umeå kommuns kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ylva Utterström; [2014]
    Nyckelord :Public sector; new media consumption; sociala media; social communication; two- way symmetrical communication; communication strategy; qualitative study; Umeå municipality; Offentlig sektor; ny mediekonsumtion; sociala medier; samhällskommunikation; tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationsstrategi; kvalitativ studie; Umeå kommun;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine which communication channels and communication strategies Umeå municipality could use for information concerning outdoor recreation. To achieve this aim the following theories and views have been applied: social communication, communication strategies, two-way symmetrical communication, social media and uses and gratifications. LÄS MER

  3. 3. Medier som engagerar : En studie av digitala epitexter kring svenska TV-serier

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ann Svensson; Josefin Andersson; [2012]
    Nyckelord :paratext; epitext; tv series; convergence; socal identity; fandom; participatory culture; paratext; epitext; tv-serie; konvergens; social identitet; fankultur; deltagarkultur;

    Sammanfattning : Sätten att titta på TV-serier har utökats de senaste åren i och med Internets allt mer centrala rolli vår mediekonsumtion. Sverige har gått ifrån att vara ett land med en enda public service-kanaltill ett med ett stort utbud av kommersiella TV-kanaler med syfte att locka tittare och annonsörer. LÄS MER