Sökning: "nyhet värdering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden nyhet värdering.

  1. 1. ”JA, VI ÄR JU HELT BESATTA I DE DÄR SIFFRORNA!” - En kvalitativ intervjustudie om hur journalister resonerar kring arbetsrutiner och nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Asplund; Nadia Mattsson; [2019-06-28]
    Nyckelord :Betalvägg; Betalstrategi; Journalist; Journalistik; Journalistikens kommersialisering; Nyhetsvärdering; Strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Att utifrån teorier om nyhetsvärdering och journalistikens kommersialisering få en fördjupad förståelse för hur journalister arbetar med och resonerar kring nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar. Teori: Journalistikens kommersialisering, Nyhetsvärdering. Metod: Kvalitativ intervjustudie. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesvärdering : - Ett skott från höften?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Larsson; Filippa Lidström; [2015]
    Nyckelord :Brand equity; Brand Valuation; ISO:10668; Relief from royalty method; Price premium method; Behavioral analysis; Varumärkeskapital; Varumärkesvärdering; ISO:10668; Royaltykassaflödesmetoden; Prispremiemetoden; Beteendemässig aspekt;

    Sammanfattning : Bakgrund: År 2010 infördes ISO 10668, en standard som skulle öka transparensen och kvaliteten i varumärkesvärderingar. Trots standarden så skiljer det idag miljardbelopp på kända varumärken mellan olika värderingsaktörer, något som talar för att det fortfarande finns en problematik kring värderingar. LÄS MER

  3. 3. Vad påverkar valet av redovisningsregler för Sveriges fastighetsföretag? : En enkätundersökning om vilka faktorer som har betydelse inför K-projektets införande vid årsskiftet 2013/2014.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Folcke; [2014]
    Nyckelord :Redovisningsval; K2; K3; fastighetsföretag; komponentmetoden;

    Sammanfattning : Titel: Vad påverkar valet av regelverk för Sveriges fastighetsföretag? Problem och bakgrund: Vid årsskiftet 2013/2014 införs K-Projektet i svensk redovisning. Kprojektet är uppdelat i fyra olika regelverk baserat på företags storlek, K1,K2 K3 och K4. LÄS MER

  4. 4. Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Eriksson; Hanna Tomic; [2011-09-14]
    Nyckelord :Mobila tjänster; mobilsajter; appar; medielogik; nyhetsvärdering; aktivt deltagande;

    Sammanfattning : Titel Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster. Författare Frida Eriksson och Hanna Tomic Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin Vt - 2011 Antal ord 19 943 Syfte Kartlägga vilken närvaro svensk dagspress har i mobila tjänster. LÄS MER

  5. 5. IAS 40 & det Utdelningsgrundade Resultatet : En studie av tio svenska fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philippe Génetay; Michael Lundin; [2009]
    Nyckelord :Utdelningsgrundande resultat; fastighetsbolag; IAS 40; förvaltningsfastigheter; verkligt värde; realiserade värdeförändringar; orealiserade värdeförändringar;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem En nyhet med de standarder som infördes i samband med IFRS är hur värdering av förvaltningsfastigheter ska gå till. Tidigare redovisades dessa utifrån anskaffningsvärde medan företag efter införandet av IFRS nu även kan välja att redovisa sina förvaltningsfastigheter till verkligt värde enligt IAS 40. LÄS MER