Sökning: "oavsiktligt lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden oavsiktligt lärande.

  1. 1. Organisationskultur – Varför bry sig? En kvalitativ studie om hur mellanchefer påverkar och prioriterar organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Holmer Medbo; August Svandal; [2018-08-28]
    Nyckelord :Organisationskultur; Mellanchefer; Ledarskap; Kulturstyrning; Lärande i organisationer;

    Sammanfattning : Organisationskultur diskuteras idag i allt större utsträckning och anses vara en avgörande faktor till organisatorisk framgång. Organisationskultur kan för anställda skapa utrymme för självständighet, personlig utveckling och delaktighet samtidigt som det möjliggör för organisationer att bemöta utmaningar som följer av en allt mer föränderlig miljö. LÄS MER

  2. 2. Ingenting är sant, allt är tillåtet : En kvalitativ studie om historiska datorspel som Assassin’s Creeds påverkan för det oavsiktliga lärandet och dess pedagogiska möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Martin Johansson; Tina Johansson; [2014]
    Nyckelord :education; computer games; unintentional learning; pedagogic; Assassin’s Creed; lärande; datorspel; oavsiktligt lärande; pedagogisk; pedagogiskt verktyg;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to investigate the unintentional learning that happens during the use of computer games. With the use of interviews with students in the ages 13-15 who all have played the game series Assassin’s Creed, and then compared them with students who does not play the game, we have been able to identify that some learning is taking place, but that the student’s attitude towards the subject, and their maturity, also is vital for the learning. LÄS MER

  3. 3. Pedagogik och teknik : en uppföljning av lärare som fullföljt en högskolepedagogisk fortbildningskurs

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Anna Gahnberg; [2012]
    Nyckelord :IKT; undervisning; utvärdering; sociokulturellt perspektiv; digitala resurser; OER; högskolepedagogik; survey; LUVIT; LibGuides; PeerWise; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom akademisk verksamhet förväntas det inte bara bedrivas utbildning och forskning utan även utveckling av undervisningen, vilket högskolepedagogiska kurser syftar till att göra. I kursen Pedagogik och teknik är syftet att ”kursdeltagarna skall utveckla sin kompetens att utifrån ett pedagogiskt behov planera och utveckla ett undervisningsmoment där någon digital resurs stöder studenternas lärande”. LÄS MER