Sökning: "observation som metod i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden observation som metod i skolan.

  1. 1. Hög närvaroprocent på idrottslektioner i skolan, men deltar eleverna i undervisningen? : En kvantitativ undersökning som undersöker elevers delaktighet i praktisk undervisning på idrottslektioner

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Simon Gudmundsson; Nicolaus Elfström; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och Frågeställningar Syftet med denna studie var att ta reda på hur stor andel av eleverna som går på idrottslektioner fast de inte är praktiskt involverade och deltar i undervisningen. Vi ville också undersöka varför dessa elever avstår från att delta i undervisningen och om vissa delmoment påvisar större avvikelser inom idrott och hälsa. LÄS MER

  2. 2. SIMULATION AND SKILLS IMPROVEMENT An action research project to improve students’ learning of communication skills in upper-secondary health and social care education

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jason Patrick Stanley; [2023-09-27]
    Nyckelord :Aktionsforskning; simulering; praktik; arkitekturer; eleverfarenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen undersöker vilka faktorer som möjliggör och/eller förhindrar elevlärande när lärare använder sig av simuleringar på vård- och omsorgsprogrammet. Forskning tyder på att simuleringar är en effektiv metod som gynnar elevers lärande och utveckling i sitt yrkeskunnande (Jossberger et al, 2022; Aarkrog 2018; Leibring, 2015). LÄS MER

  3. 3. Kreativ undervisning i skolan: En kvalitativ undersökning om parkour i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Jesper Lindström; Hampus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; lärare; parkour; redskapsgymnastik; skola; undervisning;

    Sammanfattning : I läroplanen (Lgr 22) framgår det inte specifikt att redskapsgymnastik ska ingå i undervisningen. Däremot i praktiken framgår det att redskapsgymnastik är ett vanligt tillvägagångssätt för att träna på och utveckla komplexa rörelser. LÄS MER

  4. 4. Fysisk tillgänglighet i grundskolemiljö hos barn med rörelsenedsättning : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Kajsa Carlsson; Ebba Hagström; [2023]
    Nyckelord :Tillgänglighet; fysisk tillgänglighet; rörelsenedsättning; delaktighet; skolmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tillgänglighet i skolan innebär att alla barn ska ha möjlighet till lärande och inkludering på lika villkor. Tillgänglig lärmiljö handlar om att skolan och dess lokaler ska vara anpassade så att elever oavsett funktionsnedsättning ska kunna vara delaktiga i skolverksamheten. LÄS MER

  5. 5. Deep Reinforcement Learning on Social Environment Aware Navigation based on Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Sanchez; [2023]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Environment-aware navigation; Robotics; Artificial Intelligence; Apprentissage par renforcement profond; Navigation consciente de l’humain; Intelligence Artificielle; Robotique; Djup Förstärkande Inlärning; Människomedveten navigering; Robotik; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : Reinforcement learning (RL) has seen a fast expansion in recent years of its successful application to a range of decision-making and complex control tasks. Moreover, deep learning offers RL the opportunity to enlarge its spectrum of complex fields. LÄS MER