Sökning: "observationsklass"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet observationsklass.

  1. 1. A comparative evaluation of machine learning models for engagement classification during presentations : A comparison of distance- and non-distance-based machine learning models for presentation classification and class likelihood estimation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rebwar Ali Omer Bajallan; [2022]
    Nyckelord :Audience engagement; Engagement quantification; Machine learning; Distance-based models; Few-shot learning; Statistical analysis; Publiksengagemang; Engagemangskvantifiering; Maskininlärning; Distansbaserade modeller; Few-shot inlärning; Statistisk analys;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a significant increase in the usage of audience engagement platforms, which have allowed for engaging interactions between presenters and their audiences. The increased popularity of the platforms comes from the fact that engaging and interactive presentations have been shown to improve learning outcomes and create positive presentation experiences. LÄS MER

  2. 2. Mobilen-En nyckel till undervisning? : En studie i lärmiljö

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Cecilia Andersson; Martin Ulvbielke; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Syftet med detta arbete är att kunna utforska sambandet mellan undervisningsmoment och ungdomars mobiltelefonanvändning under lektionstid. I uppsatsen har undersökningar med både kvalitativ och kvantitativ karaktär genomförts. LÄS MER

  3. 3. Bemötande av elever i särskilda undervisningsgrupper- En jämförande studie av observationsklassen och Hemklassen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ulrika Andersson; [2003]
    Nyckelord :Education; Särskild undervisningsgrupp; observationsklass; bemötande; koncentrations- och motivationssvårigheter.; Pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att, genom jämförelse, få fördjupade och praktisktanvändbara kunskaper om lämpligt bemötande av elever, med koncentrations- och motivationssvårigheter, i observationsklassen under 1960- och 1970-talet och i Hemklassen under 2000- talet. Jag tittar närmare på hur bemötande beskrivs i forskning, i läroplanerna Lgr69 och Lpo94 samt hur lärare beskriver sitt bemötande av elever av elever med koncentrations- och motivationssvårigheter. LÄS MER