Sökning: "offentlig media"
Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden offentlig media.
1. "That’s what abusers do, not victims" : En kvalitativ innehållsanalys av Johnny Depps fans kriskommunikation på sociala medier under rättegången Depp vs Heard.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In the aftermath of #MeToo, Amber Heard chose to share her experiences of sexual abuse and violence in the relationship with Johnny Depp in an article. Depp denied the allegations and claimed that the accusations were fabricated and therefore chose to sue Heard for defamation. LÄS MER
2. Att bygga ett badhus : Om hur olika perspektiv ges plats i planeringen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : This case study examines the impact of different perspectives in the planning process of a public swimming facility in Umeå. It is based on Peter Marcuse’s differentiation of planning practices into deferential planning, social reform planning and social justice planning, with emphasis on the last. LÄS MER
3. Initiativ, regelefterlevnad, policyer och riktlinjer… : En kvalitativ studie om informationssäkerhet och mätpraktiker i svenska offentliga organisationer.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Informationssäkerhet är ett ämnesområde som berör hur olika typer av information ska hanteras på ett säkert sätt. En av de större utmaningarna berör hur de individer som arbetar med informationssäkerhet ska förmås att följa de regler, riktlinjer och rutiner som etablerats. LÄS MER
4. Mitigating Unintended Bias in Toxic Comment Detection using Entropy-based Attention Regularization
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The proliferation of hate speech is a growing challenge for social media platforms, as toxic online comments can have dangerous consequences also in real life. There is a need for tools that can automatically and reliably detect hateful comments, and deep learning models have proven effective in solving this issue. LÄS MER
5. När länder blir varumärken och politiker marknadsförare En kvalitativ analys av den svenska regeringens publicering på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to contribute to the research field of public diplomacy and nation branding on social media. The study examines how Swedish government representatives communicated nation branding, reputation management and public diplomacy. LÄS MER