Sökning: "olämplig marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden olämplig marknadsföring.

  1. 1. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Moa Edström; Alva Ek; [2023]
    Nyckelord :Children; Marketing; Advertising; Ethics Social media; Barn; Marknadsföring; Reklam; Etik Sociala medier;

    Sammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER

  2. 2. On demand + interaktion = tidskritiskt? – En studie om olika radiostationers användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Petronella Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Traditionell radio; sociala medier; interaktion; Facebook; tidskritiskt perspektiv; Sveriges Radio; Morgonpasset i P3; Rix MorronZoo; Gry och Anders med vänner;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen handlar om hur ett radioprogram bör agera utifrån ett tidskritiskt perspektiv på sociala medier, med bakgrund i den ökade användningen av podcasts och annan medieanvändning on demand. Studien i den här uppsatsen har syftet att identifiera vilka tidskritiska styrkor och svagheter tre olika svenska morgonradioprogram – Morgonpasset i P3, Rix MorronZoo och Gry & Anders med vänner, besitter för att på olika sätt interagera med dess följare på Facebook. LÄS MER

  3. 3. Svartlistning av företag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Annie Alsterholm; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Inledningsvis konstateras att svartlistning och annan smutskastning har funnits länge men att det, på grund av de möjligheter till informationsspridning som den nya tekniken medför, nu utgör ett mycket större problem för företagen än tidigare. Dessutom medför de immateriella värdenas ökade betydelse att problemet förstoras. LÄS MER