Sökning: "onenote"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet onenote.

  1. 1. Effektiv handläggning av bygglovsprocessen : En fallstudie av bygglovsprocessen i Växjö kommun

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wasim Dawi; Mirna Yousuf; [2022]
    Nyckelord :Building permit; processing time; shortcomes; improvement measures; Växjö municipality; planning and building act; Bygglov; bygglovs handläggningstid; brister; effektiviserings åtgärder; Växjö Kommun; plan- och bygglagen;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this work is to identify shortcomings and challenges that occur within the building permit process and then present concrete improvement proposals to streamline the building permit process in Växjö municipality. Method: To identify the shortcomings in the building permit process, several methods have been used such as a literature study, a case study and document analysis. LÄS MER

  2. 2. Användbarhetskrav för verktyg för att skapa digitala uppgifter och prov : En fallstudie på en svensk gymnasieskola av pedagogers upplevda användbarhet genom användarbarhetstester

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sandra Silander; [2021]
    Nyckelord :Användbarhet; Användbarhetstest; Användbarhetsdimensionerna; Lärplattform; Digitala verktyg; Arbetsuppgifter; SUS-frågeformulär.;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker användbarheten av tre digitala verktyg som pedagoger använder för att skapa digitala uppgifter och prov. Skolverkets digitaliseringsstrategi har som delmål att alla nationella prov ska skrivas digitalt år 2022. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg inom bildundervisningen : En kvalitativ intervjustudie med fem bildlärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning

    Författare :Indira Kusmic; [2020]
    Nyckelord :bild; konstutbildning; bildundervisning; digitala verktyg; estetiska ämnena;

    Sammanfattning : Semistrukturerade kvalitativa intervjuer med öppna frågor genomfördes med syftet att samla bildlärarnas erfarenheter inom området. Resultatet visade att respondenterna använder Internet,dator, iPad, Youtube och skrivare nästan dagligen. LÄS MER

  4. 4. DIGITALA VERKTYGS ROLL I UNDERVISNINGEN - EN INTERVJUSTUDIE AV LÅGSTADIELÄRARNAS TANKAR KRING ANVÄNDNING AV OLIKA DIGITALA VERKTYG I UNDERVISNING

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Irine Ogestad; Meriana Chabo; [2019-02-17]
    Nyckelord :Digitala verktyg; kollaborativt lärande; individualisering; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syfte: Metod: Resultat: Syftet med denna studie är att undersöka vilka digitala verktyg som används i undervisningen på lågstadiet, vilka roller lärare tycker att de spelar i undervisningen och vad lärare tycker att de har för för- och nackdelar i undervisningen på lågstadiet. Valet av metod utfördes som en kvalitativ studie. LÄS MER

  5. 5. Specialpedagogik, med datorn som verktyg : en möjlighet tilll ökat elevengagemang för skolarbetet

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Catarina Gardelach; [2017]
    Nyckelord :Alternativt utbildningsprogram; datorn i skolan; elevengagemang; hemmasittande; OneNote; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att belysa hur datorprogrammet OneNote kan användas för att stimulera elevers engagemang för skolarbetet. Hur kan OneNote användas som ett alternativt specialpedagogiskt utbildningsprogram? Vad säger den senaste forskningen om datorn som verktyg i skolan och i specialundervisningen? I studiens teoretiska ramverk används forskaren Puentedura SAMR-modell för att analysera en arbetsmodell utvecklad i OneNote. LÄS MER