Sökning: "online casino"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden online casino.

  1. 1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER

  2. 2. APPLYING GAMIFICATION ELEMENTS TO AN ONLINE CASINO PLATFORM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pavlos Karageorgiadis; [2022]
    Nyckelord :Gamification; iGaming; online casino; Social Network; Octalysis Framework; Gamification; iGaming; online kasinon; Sociala Nätverk; Octalysis Framework;

    Sammanfattning : Gamification is one of the most effective ways of creating and keeping high engagement among people. It is a deep exploration into what makes a game fun and how to apply those fun and engaging elements in real-life productive activities. LÄS MER

  3. 3. Manipulativ speldesign : En jämförelse av dark patterns förekomst på olika spelplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Josefin Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Dark Patterns; Dark Game Design Patterns; Free to play; Gambling; Manipulativ speldesign; Mobilspel; Slotspel; Övertygande teknologi;

    Sammanfattning : Online gaming is today a popular everyday activity among both young people and adults. This has led to several new design methods such as dark game design patterns which aim to manipulate the user to act in a certain way that may not necessarily be in their best interest, with features that can be destructive to the user. LÄS MER

  4. 4. “Vi är King av Casino - och är man ett kungligt spelbolag måste man även ta ett kungligt ansvar” : En fallstudie om spelbolaget LeoVegas sociala ansvar i sitt externa kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Klara von Liewen Wistrand; Frida Halvardsson; [2022]
    Nyckelord :Legitimacy; external communication; LeoVegas; gambling companies; gambling problems; social responsibility; CSR; online games; Legitimitet; extern kommunikation; LeoVegas; spelbolag; spelproblem; socialt ansvar; CSR; onlinespel;

    Sammanfattning : Online gambling related problems is a growing societal problem. Hence, the online gambling companies are meeting increased pressure to take social responsibility for their impact. In this way, a paradox is created between making money from increased gambling and reducing gambling addiction. LÄS MER

  5. 5. Är Unga Vuxna Sveriges Framtida Nätcasinospelare? : En multimodal analys av budskapen i tre stycken spelreklamfilmer och hur unga vuxna uppfattar och resonerar kring filmerna.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :David Göthberg; vince Scheynius; [2021]
    Nyckelord :Encoding decoding; multimodal analysis; gambling commercials; young adults and gambling problems.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to find out how young adults perceive gambling companies' video commercials in Sweden. A fast rise of commercials from gambling companies have evolved in recent years. As of January 2021, 102 companies have been approved for a Swedish gambling license. LÄS MER