Sökning: "online gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden online gaming.

  1. 1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER

  2. 2. Sociala relationer i spelvärlden : En kvalitativ intervjustudie om sociala relationer av Offline- och Online-gaming

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Niklas Wesser; Douglas Andersson; [2024]
    Nyckelord :Gaming; Sociala relationer; Offline-gaming; Online-gaming;

    Sammanfattning : Denna studie använder sig av en kvalitativ intervjumetod där åtta intervjuer analyserades för att undersöka sociala relationer av offline- och online-gaming. Syftet är att studera vilka behov människor som har erfarenhet eller har haft tidigare erfarenhet inom offline- och online-gaming uttrycker uppfyllas genom användningen av offline- och online-gaming, samt söka en bättre förståelse för hur sociala relationer skapas genom offline- och online-gaming och vilken inverkan den kan ha socialt på människor i den fysiska världen enligt intervjupersonerna. LÄS MER

  3. 3. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  4. 4. Perceptual Sensitivity to Video Degradations in a Simulated Cloud-Gaming Environment: An Empirical Study through Subjective Tests

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Boli Gao; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cloud gaming, often referred to as gaming on demand or game streaming, is a contemporary form of online gaming. It operates by running video games on powerful, remote servers and streaming them in realtime directly to a user’s device. LÄS MER

  5. 5. Datorspelares informationsintag : Den yttre och inre informationens påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Beatrix Dahlman; Sebastian Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Cognitive authority; Gaming communities; Information literacy; Information practices; Information seeking; Metagame; Video games; Video gaming; Datorspel; Datorspelande; Informationspraktiker; Informationssökning; Kognitiv auktoritet; Källkritik; Metagame; Spelgemenskaper;

    Sammanfattning : Video games are common hobbies today, and as such they have been studied withinthe field of LIS. However, video gaming is a wide subject, and therefore there still exists areas that have not yet been properly researched. LÄS MER