Sökning: "online reviews"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden online reviews.

  1. 1. Utökade ansvarsbestämmelser i lagen om digitala tjänster– vad innebär de egentligen för onlinemarknadsplatser?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Julia Dellnäs; [2024]
    Nyckelord :Digital Services Act; DSA; förmedlingstjänster; online marknadsplatser; digitala plattformar;

    Sammanfattning : This paper reviews the responsibilities and liability of online marketplaces within the Digital Services Act (DSA) framework. The DSA, proposed by the European Union, represents a comprehensive legislative initiative to regulate digital platforms and intermediaries, with a particular emphasis on online marketplaces. LÄS MER

  2. 2. Deep Learning Based Sentiment Analysis

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Shashank Kalluri; [2023]
    Nyckelord :Sentiment Analysis; Word Embedding; Deep Learning;

    Sammanfattning : Background: Text data includes things like customer reviews and complaints,tweets from social media platforms. When analyzing text-based data, the SentimentModel is used. Understanding news headlines, blogs, the stock market, politicaldebates, and film reviews some of the areas where sentiment analysis is used. LÄS MER

  3. 3. Defining an Evaluation Model for Container Orchestration Operator Frameworks

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :André Arnesson; Samuel Alberius; [2023]
    Nyckelord :container orchestration; cloud native application; operator; software framework; evaluation model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The growing complexity of cloud native applications has necessitated the intro- duction of operators to the container orchestration tools’ suite of components. Operators affords developers the ability to encode domain knowledge and make fine-grained controllers for their Kubernetes clusters, radically extending the range of feasible applications to host. LÄS MER

  4. 4. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER