Sökning: "onskan beteende"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden onskan beteende.

  1. 1. Bidrar plastpåsar till negativ varumärkesimage? : En studie om konsumentuppfattning och miljövänliga attribut i grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Nilsson Ringi; Robyn Coffey; [2019]
    Nyckelord :Miljövänliga attribut; uppfattning; grön marknadsföring; värderingar; förväntningar; behov; marknadskommunikation; digitalisering; grön konsument; value-action- gap; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Teoretiskt bidrag: Studien ger en samtida bild av hur konsumenten påverkas av miljövänliga attribut hos produkter i hens uppfattning av varumärken. Problemformulering: Hur påverkar försäljning av plastpåsar konsumentens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att förklara relationen mellan konsumentens värderingar, konsumtion och benägenhet att välja miljövänliga attribut. LÄS MER

  2. 2. Årstidsbaserad planering - Planering av offentliga utemiljöer utifrån växlande årstider

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tove Nilsson; Ida Joelsson; Kristin Malmcrona Friberg; [2016]
    Nyckelord :seasonal planning; public outdoor places; attractiveness; activity; attitudes; public health; environmental psychology; barriers; commercial potential; sustainable urban development; Malmö; Smart Seasonal Solutions;

    Sammanfattning : Sveriges meteorologiska förhållanden genererar kalla och mörka perioder under stora delar av året. Utifrån dessa naturliga årstidsväxlingar finns ett behov för svenska städer att i större utsträckning än vad som görs i dagsläget anpassa stadsplaneringen efter samtliga väderförutsättningar som råder. LÄS MER