Sökning: "organisationer hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden organisationer hotell.

  1. 1. Konferenshotell och covid-pandemins effekter : En scenariostudie kring konferensverksamhet på hotell

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emilia Jeppsson; Emma Nilsson; [2021]
    Nyckelord :konferenshotell; mötesindustrin; hotellindustrin; resiliens; COVID-19; konferens; hybridmöte; krishantering; scenariostudie;

    Sammanfattning : Denna studie söker att utforska vilka effekter och konsekvenser covid-pandemin kan ha på konferensverksamhet som bedrivs på hotell i Sverige. Genom en scenariostudie undersöks hur framtidens marknad för konferenser som en del av hotellverksamhet i Sverige kan se ut med hänsyn till covid-pandemins effekter. LÄS MER

  2. 2. Never let a good crisis go to waste : En intervjustudie om hur budgetens roll påverkats under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johan Ljung; Jesper Selskog; [2021]
    Nyckelord :Budget; Budgeting; Budgeting process; Budget in crisis; Financial crisis; Beyond budgeting; Benchmarking; Elite Hotels; Budget; Budgetering; Budgetprocess; Budget i kris; Ekonomisk kris; Budgetlös styrning; Benchmarking; Elite Hotels;

    Sammanfattning : Problem discussion: Budgeting is about different assessments of the future and is based onthe premises that are considered when the budget is drawn up. When these assumptions turnout to be incorrect, the forecast can be misleading. This means that when organizations needa tool they can rely on the most, the budget will be the least helpful. LÄS MER

  3. 3. Små hotell och deras arbete med sociala medier : En studie om kundcentrerad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sofia Sidiropoulou Coster; Anastasia Prokopovych; Kristina Bekshayeva; [2018]
    Nyckelord :Social media; Hotel; Marketing; Social CRM; Feedback; Sociala medier; Hotell; Marknadsföring; Social CRM; Feedback;

    Sammanfattning : Sociala medier har medfört en revolutionerande förändring av människors livsstil och grundligt även förändrat hur affärsverksamheter samspelar med sina kunder. Numera spelar sociala medier en viktig roll när det gäller att vara konkurrenskraftig på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Vill du bli Chef, Husfru eller Manager? : Könskodade ord och egenskaper i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Walldow; Klara Gomér; [2018]
    Nyckelord :Könskodning; platsannonser; glastaket; turistbranschen;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks om könskodning förekommer i platsannonser inom turistbranschen och i så fall på vilket sätt det förekommer. Här undersöks också hur könsfördelningen ser ut bland de sökande för specifika tjänster inom turistbranschen. LÄS MER

  5. 5. Högt, lågt eller mittemellan? - Att vara mellanchef i ett hotell- och restaurangföretag ur ett organisationskulturellt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sara Sjöholm Ericson; [2018]
    Nyckelord :Mellanchef; mellanchefsroll; hotell- och restaurangbranschen; kultur; organisationskultur; arbetssituation; fallstudie; Social Sciences;

    Sammanfattning : I mitt yrkesliv har jag varit verksam i ett antal olika organisationer inom samma bransch, både som anställd och på mellanchefsnivå. Det har fått mig att fundera på dels hur företag som till synes är ganska lika med samma verksamhet och målsättning ändå kan vara så olika? I denna uppsats tar jag utgångspunkt i hur det är att vara mellanchef. LÄS MER