Sökning: "organizational size"
Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser innehållade orden organizational size.
1. Storstadsregionernas social- och arbetsmarknadsförvaltningars tankar inom organisationsteoretiska frågor i förvaltningen : en skandinavisk institutionell analys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : This study aims to explore the perspectives of the metropolitan regions’ social and/respective labor market administrations within organizational theoretical issues throughout a Scandinavian institutional analysis. The study has been conducted with a triangulation method, which combines both qualitative and quantitative methods to increase the study's validity. LÄS MER
2. Beslutsfattande och maktdistans i Nato
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur anställda inom Nato upplever att maktdistans påverkar beslutsfattandet. För att svara på min frågeställning har jag använt mig av en kvalitativ metod med inkäter, där sex deltagare från fyra olika länder svarade. LÄS MER
3. Finns det en förskola för alla? : Förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd och inkludering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd, samt hur de beskriver sitt arbete för att inkludera alla barn i förskolan. Studien har utgått från ett relationellt-, ett kategoriskt och ett dilemmaperspektiv på specialpedagogik. LÄS MER
4. Product development of hand-held scooping utensil for the pharmaceutical industry
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Musculoskeletal disorders (MSDs) are one of the most common groups of work-related illnesses. At PET Dispensing, AstraZeneca Södertälje, several MSDs had been linked to a specific scooping utensil made of stainless steel. LÄS MER
5. A FUTURE WITHOUT THIRD-PARTY COOKIES A study of how Swedish small and medium-sized marketing agencies are affected by the loss of third-party cookies and how potential change strategies are communicated.
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : For years, digital communicators have taken advantage of the phenomena of third-party cookies to help understand online user behavior in order to produce personalized advertising. The increased discussion of user integrity has led to new privacy regulations and the largest web browsers have therefore banned third-party cookies or plan to remove them in the near future. LÄS MER