Sökning: "osäkerhetsreducering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet osäkerhetsreducering.

  1. 1. När platserna inte räcker till : En kvalitativ studie om gatekeeping inom dansvärlden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Linn Yttersjö; [2023]
    Nyckelord :dance world; dance residency; selection; gatekeeping; uncertainty; uncertainty reduction; conventions; dansvärld; dansresidens; urval; gatekeeping; osäkerhet; osäkerhetsreducering; konventioner;

    Sammanfattning : The aim of this study is to widen the sociological knowledge about how gatekeepers make selections, in contexts characterized by uncertainty. This is examined through the dance world as empirical case, based on the question “How do gatekeepers orientate themselves in the uncertainty that characterizes decision-making around which dance artists should be assigned dance residencies?”. LÄS MER

  2. 2. Ömsesidig socialisation? : En studie av organisationsocialisation på en ny verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elma Kapicic; Anela Kapidzic; [2021]
    Nyckelord :new employee; organizational socialization; socialization; organization; uncertainty reduction; newly started business; nyanställd; organisationsocialisation; socialisation; organisation; osäkerhetsreducering; nystartad verksamhet.;

    Sammanfattning : Kunskaper inom området organisationssocialisation bygger mestadels på studier genomförda i relativt stabila organisationsmiljöer. Med utgångspunkt i att dagens arbetsliv snarare karaktäriseras av förändring och utveckling ser vi dock ett behov av kompletterande studier. LÄS MER

  3. 3. Du kan lita på mig: En studie om konsumenters förtroende

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanna Heier; Boel Henriksson; Therese Bolin; [2010]
    Nyckelord :Förtroende; påverkan; osäkerhetsreducering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: En människa tar in ny kunskap dagligen i skolan, på jobbet genom våra medmänniskor och genom media. När vi som konsument får mer kunskap om ett ämne eller en produkt reducerar vi vår osäkerhet kring produkten. Får vi mer kunskap, vet vi mer om riskerna. LÄS MER