Sökning: "påverkan av tv-reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden påverkan av tv-reklam.

  1. 1. Hur arbetar lärare med hållbar utveckling? En studie om hur mellanstadielärare implementerar hållbar utveckling i geografi.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Therese Berntsson; [2022-02-03]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; geografi; mellanstadiet; skola;

    Sammanfattning : Idag är hållbar utveckling ett allmänt känt begrepp som används i både forskningen, samhällsdebatten och i skolans läroplan. Även om hållbar utveckling är allmänt känt är begreppet problematiskt. Problematiken utgår från att definitionen ger en bred, men vag förståelse om begreppet. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svensson; Josefine Brink; [2013]
    Nyckelord :Brand; consumption; advertising; TV advertising; identity; brand identity; Norrland Guld; Mariestads; Spendrups; marketing; Varumärke; konsumtion; reklam; Tv-reklam; identitet; varumärkesidentitet; Norrlands Guld; Mariestads; Spendrups; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER

  4. 4. Bolagiseringens påverkan på elitfotbollen : Fallet Örebro SK Elitfotboll AB

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicin

    Författare :Tommi Uksila; Thomas Norman; [2012]
    Nyckelord :Bolagisering; 51-procentsregeln; IdrottsAB; Örebro SK;

    Sammanfattning : 1967 tog svensk idrott beslutet att avskaffa amatörreglerna, vilket innebar att idrottare nu kunde ta emot pengar för sitt idrottsutövande. Det dröjde dock fram till slutet på 1980-talet innan svensk fotboll på allvar professionaliserades och där hela spelartrupper heltidsanställdes av fotbollsklubben. LÄS MER

  5. 5. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Elin Eklund; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; sense marketing; sinnesmarknadsföring; kommunikation; marknadskommunikation; Volvo; reklam;

    Sammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER