Sökning: "parent-teacher conference"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden parent-teacher conference.
1. Vad sägs vid utvecklingssamtalet? : Ett utvecklingsarbete med fokus på förskolans samtalsunderlag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Utvecklingssamtal mellan pedagog och vårdnadshavare är främst förskollärarens ansvar att förbereda och genomföra. Trots den frihet som läroplanen ger kring hur samtalen görs är min upplevelse att utvecklingssamtal är ett relativt osynligt utvecklingsområde i förskolan. LÄS MER
2. Specialpedagogen, ett spöke i gymnasieskolans organisation : Gymnasielärares syn på skriftiga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogens roll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : I den här studien granskas gymnasielärares syn på arbetet med skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogen som resurs i den processen. Även hur elevers redan dokumenterade extraanpassningar påverkar gymnasielärarna, när de ska formulera sina skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal. LÄS MER
3. - Hej! Jag är lite early! : En vetenskaplig essä om kommunikation och samarbete mellan förskola och hem med svenska som andraspråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This scientific essay is about communication and collaboration between the preschool and a home with Swedish as a second language and has its foundation based on two dilemmas. The first dilemma describes a parent-teacher conference that I have with a guardian who has Swedish as their second language. LÄS MER
4. Utvecklingssamtal i Förskolan : en kvalitativ studie om samverkan mellan hem och förskola
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Eftersom utvecklingssamatal är en viktig del av barns förskoleverksamhet, så är vi intresserade av att undersöka vilka uppfattningar har förskollärare om utvecklingssamtals betydelse för barn i förskolan. Tidigare förskning kring utvecklingssamtal i förskolan ligger till grund för stuf´dien. LÄS MER
5. Utvecklingssamtal - ett prioriterat samtal? : En kvalitativ studie om vårdnadshavares uppfattningar av utvecklingssamtal
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vårdnadshavares uppfattningar av utvecklingssamtal. Studiens frågeställningar är: Vilka förväntningar har vårdnadshavare på utvecklingssamtal? och Hur beskriver vårdnadshavare utvecklingssamtal? Som teoretisk utgångspunkt har ett sociokulturellt perspektiv använts. LÄS MER