Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. An Exploratory Analysis of Illiquid Assets: A Case Study On Dicopay Company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabrizio Lanna; [2023-07-20]
    Nyckelord :FinTech; Artificial Intelligence; Robotic Process Automation; Factoring; Invoices; Late Payments; Software; Buy Now Pay Later Solution; Blue Ocean Strategy;

    Sammanfattning : In Business life, whether companies are selling goods or services, one thing is certain: cash is king. The success of a Small-to-Medium-Enterprise depends on the money at hand, and a series of aspects can positively or negatively influence the availability of cash. LÄS MER

  2. 2. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  3. 3. Mer oaktsam än grovt oaktsam? Om begreppet särskilt klandervärt vid obehöriga transaktioner enligt betaltjänstlagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Daniel Broman; [2023]
    Nyckelord :civilrätt; bankrätt; särskilt klandervärt; grov oaktsamhet; betaltjänstlagen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Payment Services Act regulates the division of responsibility between the payment service provider and the consumer in case of fraud that has resulted in an unauthorized transaction. The paper examines the two most important degrees of negligence, which are found in the 5 a chapter, section 3 of the act, and compares them. LÄS MER

  4. 4. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  5. 5. Value creation within a digital service platform through the lens of service-dominant (S-D) logic : A case study of Eljun’s digital payment platform

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Lena Baum; Imge Günes; [2023]
    Nyckelord :value creation; value co-creation; value proposition canvas; digital platform; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The number of companies who base their business model on digital platforms has increased in the recent years. Successful examples of digital platforms are e.g., Airbnb, Klarna or Uber. LÄS MER