Sökning: "pedagog"
Visar resultat 1 - 5 av 1547 uppsatser innehållade ordet pedagog.
1. "Skulle ju aldrig som vuxen orka leka med arton barn(!), arton stycken hela tiden" : En studie om pedagogers syn på kamratkulturer och deras syn på hur pedagoger stödjer barn i leksituationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete; Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med vår studie är att ta reda på hur några olika pedagoger ser på barns kamratkulturer och hur de stödjer och hjälper barn i leksituationer. För att ta del av detta har vi använt oss av den halvstrukturerade intervjun som metod. LÄS MER
2. Inkludering av barn med särskilda behov i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers arbete och synsätt för att barn med särskilda behov ska inkluderas i förskolans verksamhet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete; Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med vårt arbete är att belysa hur pedagoger arbetar för att inkludera barn i behov av särskilt stöd i förskolan och i förskoleklassen. Studien belyser även frågan om vad som menas med inkludering och hur de själva ser på begreppet inkludering. LÄS MER
3. Pedagogers uppmuntran till fysiks aktivitet : En kvalitativ interjuvstudie om hur utemiljön och närmiljön används för att stimulera fysisk aktivitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger upplever att de stimulerar barns fysiska aktivitet på förskolan med fokus på utemiljön. Metoden som användes i denna studie var kvalitativa interjuver där totalt sex pedagoger intervjuades på fyra olika förskolor. Studiens teoretiska utgångspunkt är Reggio Emilia. LÄS MER
4. Fjärilseffekten - En studie om upplevelser av inkludering i en individintegrerad grundsärskola i grundskolan
Magister-uppsats, Malmö universitet/Lärande och samhälleSammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ivic, Sanja och Persson, Titti (2018). Fjärilseffekten - En studie om upplevelser av inkludering i en individintegrerad grundsärskola i grundskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER
5. Får jag vara med? : En studie om pedagogers syn på barns tillträdesstrategier och exkluderingar i leken samt sin egen roll i den fria leken.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Denna studie har som syfte att öka kunskapen om pedagogers föreställningar om barns tillträdesstrategier och exkluderingar av varandra i leken samt pedagogernas egen roll i leken. För att undersöka detta har kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomförts med tre förskollärare på olika förskolor. LÄS MER
BEVAKA DENNA SÖKNING
Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet pedagog.
