Sökning: "pedestrians"

Visar resultat 1 - 5 av 401 uppsatser innehållade ordet pedestrians.

  1. 1. Utvärdering av olika farthinder på Lunds huvudgator utifrån bussarnas perspektiv - En jämförelsestudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Mustafa Faris Haseeb; [2024]
    Nyckelord :Nyckelord: Farthinder; komfort; trafiksäkerhet; hastighet Keywords: Speed bumps; comfort; traffic safety; speed; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Varje år sker en ökande urbanisering och med fler människor i en stad så ökar trafikbelastning och därmed risken för olyckor. Därför är det viktigt att kommunerna arbetar med att skapa trafikmiljöer som är säkra för gående, cyklister, bilister och kollektivtrafiken. LÄS MER

  2. 2. Towards the Implementation of Autonomous Vehicles - Stakeholders' Perspectives and Concerns

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Paolo Concetti; [2023-07-19]
    Nyckelord :Autonomous Driving; Autonomous Vehicles; Critical Adoption Points; City Planning; Stakeholders Analysis;

    Sammanfattning : A large part of the efforts of companies in the automotive sector today is directed towards the development of autonomous driving. According to many studies conducted in recent years, autonomous vehicles (AVs) have the potential to introduce a real revolution in mobility. LÄS MER

  3. 3. Evaluation and Optimization of LTE-V2X Mode 4 under Aperiodic Messages of Variable Size

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Md Mamunur Rashid; [2023]
    Nyckelord :LTE-V2X; aperiodic; variable size; CAM; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vehicular networks connect vehicles for improved road safety and efficiency with the assistance of wireless information exchange. Vehicular networks are based on the frequent broadcast of awareness messages referred to as CAM (Cooperative Awareness Messages) or BSM (Basic Safety Message) in the ETSI and SAE standards, respectively. LÄS MER

  4. 4. Data-Driven Reachability Analysis of Pedestrians Using Behavior Modes : Reducing the Conservativeness in Data-Driven Pedestrian Predictions by Incorporating Their Behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :August Söderlund; [2023]
    Nyckelord :Data-driven reachability analysis; Autonomous vehicles; Automated safety; Autonomous situational awareness; Datadriven nåbarhetsanalys; Autonoma fordon; Automatiserad säkerhet; Autonom situationsmedvetenhet;

    Sammanfattning : Predicting the future state occupancies of pedestrians in urban scenarios is a challenging task, especially considering that conventional methods need an explicit model of the system, hence introducing data-driven reachability analysis. Data-driven reachability analysis uses data, inherently produced by an unknown system, to perform future state predictions using sets, generally represented by zonotopes. LÄS MER

  5. 5. Dynamic Object Removal for Point Cloud Map Creation in Autonomous Driving : Enhancing Map Accuracy via Two-Stage Offline Model

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Weikai Zhou; [2023]
    Nyckelord :Autonomous driving; Dynamic object removal; Map creation; 3D point cloud; Autonom körning; Dynamiska objekt borttagning; Skapande av kartor; 3D-punktmoln;

    Sammanfattning : Autonomous driving is an emerging area that has been receiving an increasing amount of interest from different companies and researchers. 3D point cloud map is a significant foundation of autonomous driving as it provides essential information for localization and environment perception. LÄS MER