Sökning: "personifierad kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden personifierad kommunikation.
1. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
2. Prognosprocessen på ett kundorderstyrt industriföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Det blir alltmer vanligt med kundanpassade produkter. Dagens sätt att tillverka på kan ses som ett resultat av att företag skiftat från massproduktion till att sätta kunden i centrum. Vi har gått in i den fjärde paradigmen av den industriella revolutionen, ”Mass-personifierad produktion” (MPP) eller ”Industri 4. LÄS MER
3. Personifierad politisk kommunikation i det offentliga rummet : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av Moderaternas valaffischer under tre partiledarperioder mellan åren 2002–2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to measure the degree of personalization in the election posters of the Swedish parliament party The Moderates between the years 2002-2022. The years are divided into three different time periods for the ruling party leaders. LÄS MER
4. "Förskolläraryrket är mer än bara teori" : En kvalitativ studie kring synen på förskollärarens yrkesroll och dess tysta kunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Förskolläraryrket är ett komplext yrke innehållandes kunskaper och kompetenser det inte ofta talas om i detalj. Studiens syfte var att undersöka förskollärares syn på deras kunskap samt hur de ser på sin yrkesroll och yrkesrollens förändring de senaste åren. LÄS MER
5. Det otillgängliga klimathotet? - En studie av hur publiken påverkas av en personifierad klimatjournalistik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to analyse the effects of personalization in media, specifically media covering climate change. Personalization in media is a widely spread journalistic norm, yet it is not without some criticism from the academic world. LÄS MER