Sökning: "photorealistic animation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden photorealistic animation.

  1. 1. Enhancing Autodesk Maya´s rendering capabilities: : Development and integration of a real-time render plug-in incorporating the extended feature of Toon-Shading

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Zannie Karlsson; Liye Yan; [2023]
    Nyckelord :Software prototyping; Cel-shading; Shading algorithm; 3D-computer graphics; Non-photorealistic rendering technique;

    Sammanfattning : Background- Autodesk Maya is by its long existence one of the most established 3D-modeling software that enables users to create meshes and the software can handle a majority of processes associated with graphic models, animation, and rendering. Although there are arguably different third-party plug-ins that can be used to enhance the efficiency of Maya. LÄS MER

  2. 2. A Brief Moment Of Peace. Ett utforskande i visuellt uttryck inom 3d-grafik och animerad film

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Albin Andersson; [2014-03-14]
    Nyckelord :3d-graphic; Animation; Music; Short film; Experimental;

    Sammanfattning : This project was about the creation of a shorter computer animated film. The goal of the project was to explore a different technique of the visual outcome that should not rely on photorealistic rendering and how to find new interesting ways to use 3d-graphic for visuals. LÄS MER

  3. 3. Vad som påverkar animatörers val i skapandet av fotorealistisk 3D-animation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Martin Eneroth Johansson; Cornelia Ryås; [2012]
    Nyckelord :Decision making; photorealistic animation; references; intuition; judgement; beslutsprocess; fotorealistisk animation; referenser; intuition; bedömningsförmåga;

    Sammanfattning : The purpose of the paper is to show some possible factors that affect the animators’ choices when working on photorealistic animation based on references. Research in computer graphics has since 1970 had as a main goal to achieve photorealism. When working on 3D-production for film, animation is a part of the process. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av skuggning vid volymrenderad visualisering i en multimodal simulator för operativ extraktion av visdomständer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Martin Flodin; [2009]
    Nyckelord :haptics; volume rendering; 3d graphics; haptik; volymrendering; 3d-grafik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utfördes för att ta reda på hur viktig skuggning är som djupinformationsbärare i en multimodal simulator för operativ extraktion av visdomständer. Simulatorn har både haptik och stereografik som kan förmedla djupinformation. LÄS MER

  5. 5. Lovefish : en polityr för icke-realistisk rendering i texturerade skuggtoner med Newtek Lightwave3D

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknik

    Författare :Jimmy Esbjörnsson; [2004]
    Nyckelord :Technology; Non-photorealistic rendering; 3D graphics; Shader; Plugin; Animation; Newtek Lightwave3D; Toner; Tones; TEKNIKVETENSKAP;

    Sammanfattning : The aim with this thesis is to develop a plugin; Lovefish, for the purpose of allowing non-realistic renderings (NPR) for visualisation in Newtek Lightwave3D. The main purpose with Lovefish is to offer textured tones, something that has not been offered before by any previously existing shader for Lightwav3D. LÄS MER